تشدید مراقبت ها در مراکز 16 ساعته

رشت ( پانا) - در پنجاه و هفتمین وبینار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بر تقویت نظام مراقبت بیماری ها و تشدید مراقبت ها در مراکز 16 ساعته و سایر مراکز خدمات جامع سلامت تاکید شد. 

کد مطلب: ۱۱۷۹۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تشدید مراقبت ها در مراکز 16 ساعته

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پنجاه و هفتمین وبینار بامحوریت واکسیناسیون کووید19، ضمن تبریک هفته سلامت تصریح کرد: هفته سلامت، فرصتی برای اهمیت دادن به مقوله سلامت در زندگی فردی و اجتماعی و تبیین جایگاه آن در تحقق توسعه پایدار و توسعه فرهنگ و سواد سلامت است.

وی هفته سلامت را فرصتی ارزشمند و مغتنم برشمرد و افزود: این هفته را باید به پاسداشت از مدافعان سلامت و خانواده ی بزرگ بهداشت و درمان که از آغازین روزهای شیوع کرونا تا کنون ایثارگرانه و عاشقانه در راه سلامت تا پای جان ایستاده اند و از خود گذشتگی بی مثالی را به نمایش گذاشته اند به شایستگی تقدیر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه این نشست در خصوص روند ایمن سازی کووید - 19 و اهیت تسریع در اجرای برنامه مطالب مبسوطی ارائه داد.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون کووید 19 از نوع آسترازنکا، به آموزش و اطلاع رسانی در گروه های هدف برنامه و در زمینه اهمیت ایمنسازی و همچنین تهیه برشور آموزش جهت بررسی عوارض احتمالی و مراقبت بعد ایمنسازی تاکید کرد.

وی در ادامه، به امر تقویت نظام مراقبت بیماری ها، تشدید مراقبت ها در مراکز 16 ساعته و سایر مراکز خدمات جامع سلامت تاکید کرد و بحث ایزوله، قرنطینه و مراقبت در منزل را امری مهم در کنترل بیماری دانست.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به نظارت و پایش از مراکز خدمات جامع سلامت تا در منزل و پیگیری عملیاتی مراقبت اظهار کرد: توجه ویژه به نظام مراقبت بهداشتی بین المللی IHR بخصوص در شهرستانهای رشت، آستارا، انزلی و حمایت و پشتیبانی از این مقوله ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار