پیام مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بمناسبت آغاز هفته سلامت 1400

تبریز(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بمناسبت پاسداشت هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه) پیام تبریکی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بمناسبت آغاز هفته سلامت  1400

جعفر پاشایی طی صدور پیامی گفت: پاسداشت هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه)، فرصت مغتنمی را برای تأکید بر اهمیت و جایگاه سلامت در ترسیم یک جامعه سالم و برخوردار از سبک زندگی اسلامی- ایرانی ایجاد نموده است. نهاد آموزش‌ و پرورش پس از خانواده، مهم‌ترین نقش را در ارتقاء سلامت دانش‌آموز ایفا می‌کند. مطابق اهداف سند تحول بنیادین، ساحت تربیت زیستی- بدنی بر ارتقاء سطح سواد سلامت و تغییر و شکل‌گیری نگرش‌ها و رفتارهای منطبق با سبک زندگی اسلامی- ایرانی تأکید می‌نماید.

وی در ادامه افزود: امسال و مقارن با ماه رحمت، هفته سلامت در حالی آغاز می‌شود که جامعه جهانی در مواجهه با یکی از سخت‌ترین چالش‌های قرن اخیر بانام بیماری کرونا قرار دارد. شعار هفته سلامت با عنوان «ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر» بیانگر نیاز مبرم به مشارکت وسیع اجتماعی در مقابله با این بیماری است. انتخاب این شعار، نمایانگر نیاز جامعه به عدالت اجتماعی و کوشش‌های فداکارانه مدافعان سلامت جهت دستیابی به سلامتی است که بنا به فرمایش مولا علی (ع) گواراترین نعمت ها ست. افرادی که هم در خط مقدم پیشگیری و کنترل بیماری و هم درصحنه پرستاری و درمان بیماران، ایثار و مجاهدت می‌نمایند. البته، تمامی این دستاوردها، جز با همراهی و همدلی ملت شریف ایران قابل دستیابی نبود. در حال حاضر، بیماری کرونا جمعیت کثیری از دانش‌آموزان را از رفتن به مدرسه محروم نموده است. با این‌ حال، همت بلند معلمان، مربیان و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت،جهت ساخت جهانی عادلانه تر، صحنه مجاهدتی را آفرید که با وقفه‌ای چند روزه، فرایند آموزش ادامه یافت. کوشش مداوم مجاهدان فرهنگ ، اکنون در قالب شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد)و یاریگران و سنجشگران آموزش ، فرصت بی‌بدیلی را برای ارائه آموزش‌های موردنیاز بر اساس اهداف برنامه ملی درسی و ارتقاء سواد سلامت دانش‌آموزان مهیا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: از موفق‌ترین نمونه‌های مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان و مربیان در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا می‌توان به تلاش‌های صورت گرفته توسط مراقبان سلامت و سفیران دانش‌آموزی سلامت اشاره نمود. پویش «هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت» با شعار «نه به سفر»، «نه به دید و بازدید» و «در خانه بمانیم»، با مشارکت قابل ملاحظه سفیران و مراقبان سلامت، نقش قابل توجهی را در پایبندی به توصیه‌های بهداشتی و سالم ماندن دانش‌آموزان ایفا کرد.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب بعنوان مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی ، ضمن ارج نهادن و قدردانی از تلاش‌های ارزنده همه مدافعان، مراقبان و سفیران سلامت دانش آموزی استان ، خصوصاً همکاران اداری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت در نواحی و مناطق استان ، آغاز هفته سلامت را تبریک عرض می‌نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار