مرتضی اسدی در گفت‌وگو با پانا

تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان ثابت کردند سطح بازیکنان ایرانی بالاتر از آسیاست

با این روند یک تیم ایرانی می‌تواند فینالیست آسیا شود/ تراکتور در لیگ قهرمانان هنوز تیمی نشده که انتظارات را برآورده کند/ پرسپولیس و تراکتور از امتیاز استقلال و فولاد برخوردار نیستند

تهران (پانا) - کاپیتان سابق تراکتور با بیان اینکه تراکتور هنوز نتوانسته است انتظارات هوادارانش را در آسیا برآورده کند، تاکید کرد که با آمادگی که تیم‌های ایرانی دارند می‌توان به فینالیست شدن یک تیم ایرانی در این فصل لیگ قهرمانان امیدوار بود.

کد مطلب: ۱۱۷۹۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان ثابت کردند سطح بازیکنان ایرانی بالاتر از آسیاست

مرتضی اسدی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به نتایج تراکتور تبریز در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: « صرف حضور در لیگ قهرمانان آسیا کافی نیست و باید با برنامه وارد شد. در بازی با پاختاکور، تراکتور خیلی خوب شروع کرد اما رفته رفته افت کرد. وقتی تیمی در این سطح 2 گل پیش می‌افتد، نباید به راحتی آن را از دست بدهد. متاسفانه بازی مساوی شد در حالی که تیم می‌توانست برنده از زمین خارج شود. در بازی دوم هم آنچه انتظار داشتیم، رخ نداد. بالاخره باید در این شرایط که وقتی تیم‌ها از هم شناخت آنچنانی ندارند، پیروزی کسب کرد. وقتی تیم‌ها یک بار با هم بازی کنند، آن وقت در بازی برگشت شناسایی می‌شوید و به راحتی نمی‌توانید امتیاز بگیرید. در چنین مسابقاتی باید در دور رفت امتیازها را بگیرید تا در ادامه کار به روز آخر کشیده نشود، به خصوص اینکه از هر گروه تنها یک تیم بالا می‌رود. »

وی ادامه داد: « در لیگ قهرمانان آسیا هم شرایط سخت‌تر و خاص است. بازیکنان باکیفیت‌تر و تیم‌های سطح بالاتر شرکت دارند و باید خیلی باهوش و بابرنامه بود. این چیزی که من از تراکتور دیدم، هنوز تیمی نشده که بتواند انتظارات را برآورده کند. در طول بازی نوسان دارد. به خصوص 20 دقیقه پایانی تیم از لحاظ بدنی خیلی دچار افت می‌شود، شاید بدنسازی خوبی نکرده‌اند. شرایط آب و هوایی هم بی‌تاثیر نیست و آنجا هوا گرم و شرجی است. اما اینها همه دلیلی نمی‌شود که تراکتور نتیجه نگیرد. سطح لیگ قهرمانان آسیا از لیگ ایران بالاتر است. هم تیم‌ها و هم بازیکنان باکیفیت‌تر هستند و از کوچکترین فرصتی استفاده می‌کنند. هنوز شانس صعود برای همه تیم‌ها وجود دارد. تیمی برنده است که بتواند در این شرایط امتیازات لازم را بگیرد. در ادامه وقتی شناخت بیشتر شود و بدن‌ها به شرایط آب و هوایی عادت کند، گرفتن امتیاز سخت‌تر هم می‌شود. نمی‌خواهم بگویم تراکتور تیم ضعیفی است. بازیکنان خوبی در اختیار دارند و کادر فنی هم به انتخاب باشگاه بوده است. »

کاپیتان سابق تراکتور درباره انتقاداتی که از بازیکنان این تیم توسط هواداران صورت گرفته است، گفت: « تمام نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان در بازی‌های اول و دوم خود از رقبایشان زهر چشم گرفتند. تراکتور هم می‌توانست این کار را از بازی اول انجام دهد. حتی پیش هم افتاد اما نتوانست نتیجه را حفظ کند. نمی‌شود همه اتفاقات را به بازیکنان ربط داد. صد در صد کادر فنی هم باید بازی را ببیند. شاید جایی اشتباه تعویض کرده است. این اشتباهات مختص به بازیکنان نیست. تراکتور می‌توانست در بازی اول، یقه تیم قدرتمند پاختاکور را بگیرد. تراکتور باید راحت‌تر با الشارجه بازی می‌کرد اما متاسفانه آن چیزی که باید، اتفاق نیفتاد. بالاخره باید جایی استارت کسب پیروزی را بزنیم. بهترین فرصت بود که تیم الشارجه را شکست می‌داد اما چیزی از خودش بروز نداد. نباید کار را به روز آخر بکشانیم. باید از این تجارب استفاده کرد. همه نماینده ایران هستند و امیدوارم از این 4 تیم خوب، بازهم یکی به فینال آسیا برسد. خیلی دوست دارم این تیم تراکتور باشد. »

مرتضی اسدی درباره عملکرد سایر تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا 2021 گفت: « تا الان فولاد با کادر فنی جوانش فوق‎‌العاده کار کرده است. در 3 بازی گذشته مقابل تیم های خیلی خوب توانسته 5 امتیاز بگیرد. پرسپولیس هم توانسته از 3 بازی 9 امتیاز بگیرد. فولاد تیم کامل‌تری است، بازیکن خارجی دارد. استقلال هم از این شرایط سود می برد. اما 2 تیم دیگر یعنی تراکتور و پرسپولیس این امتیاز را ندارند. تیم یحیی واقعا عالی بوده و فوتبال عالی و نتایج خوبی را رقم زده است و شانس صعود بالایی دارد. استقلال هم قدرتمند شروع کرد و 2 بازی 6 امتیاز گرفته است. این‌ها نوید روزهای درخشان را برای فوتبال ایران می‌دهد. »

کاپیتان سابق تراکتور تبریز در پایان گفت: « تیم‌های ما نشان دادند که هنوز سطح بازیکنان ما بالاتر از آسیاست و می‌تواند خیلی بهتر از این هم باشد. روندی که تیم‌های ما دارند، نشان می‌دهد که نماینده‌های ما می‌توانند به فینال آسیا برسند. اما مهم حفظ و مدیریت کردن شرایط بازیکنان و تیم است. تعویض‌های به موقع، ترکیب خوب و آنالیز حریفان خیلی در شرایط بازی‌ها اهمیت دارد. فوتبال ایران به یک قهرمانی در آسیا حالا چه در سطح ملی یا باشگاهی نیاز دارد. سالهاست نتوانستیم در عرصه بین‌المللی موفقیتی کسب کنیم و امیدوارم امسال این اتفاق بیافتد. برای نماینده‌های ایران در آسیا آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم در این روزهای سخت، فوتبال بتواند بازهم برای جامعه ما شادی آفرین باشد. بخش بزرگی از جامعه ما چشم انتظار موفقیت نماینده‌های ما هستند و امیدوارم امسال اتفاق بزرگ برای فوتبال ایران رقم بخورد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار