رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

شرکت در میهمانی عامل اصلی ۳۲ درصد ابتلا به کرونا در قزوین است

قزوین(پانا)- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تاکید کرد در ارزیابی‌هایی که به صورت خود اظهاری از بیماران داشته‌ایم شرکت در میهمانی‌های بالای ۱۰ نفر، عامل اصلی ۳۲ درصد ابتلاها در استان قزوین بوده است.

کد مطلب: ۱۱۷۸۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
شرکت در میهمانی عامل اصلی ۳۲ درصد ابتلا به کرونا در قزوین است

به گزارش مهر، پیمان نامدار در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: طرح محله محور با محور نظارت بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان‌ها باید انجام شود تا نتیجه خوبی بتوانیم بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: به دلیل شرایط خاص استان بیشتر از اعمال محدودیت‌های کشوری بود تا بتوانیم اوضاع را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۸ هزار و دویست دوز واکسن در استان تزریق شده و امیدواریم این روند بنا به شرایط خاص استان استمرار داشته باشد، بیان کرد: با توجه به میزان تراکم جمعیت و همچنین سالمندان و در نهایت میزان فوتی‌های مبتلا به کرونا نیاز است استان واکسن بیشتری دریافت کند و پتانسیل تزریق فوری نیز در استان وجود دارد.

نامدار با بیان اینکه تعداد ترخیصی های استان روند خوبی دارد و در بعضی روزها به تعداد بستری‌های جدید، ترخیص بیماران بهبود یافته را داشته‌ایم تأکید کرد: خوشبختانه با تلاش کادر درمان تعداد بیماران متصل به ونتیلاتور نیز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: روند ابتلاء بیماران سرپایی به شدت در قزوین رو به افزایش است و تا وقتی این تعداد مدیریت نشود نمی‌توان انتظار کاهش تعداد بستری‌ها را داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با تاکید بر اینکه زنان خانه دار بیشترین میزان ابتلا را در استان داشته‌اند، گفت: در ارزیابی‌هایی که به صورت خود اظهاری از بیماران داشته‌ایم شرکت در میهمانی‌های بالای ۱۰ نفر، ۳۲ درصد ابتلاها در استان قزوین را شامل می‌شوند.

وی تصریح کرد: ٧٠ درصد مبتلایان نیز اعتراف کردند که با یک نفر مبتلا ارتباط داشته‌اند و اگر می‌توانستیم یک قرنطینه خانگی قدرتمند را در استان اجرا کنیم کاهش جدی ابتلا را داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار