جمعی از دانشجویان مقطع دکتری تخصصی در گلایه به مسئولان دانشگاه آزاد عنوان کردند:

در میان مشکلات امروز جامعه، صدای دانشجویان مقطع دکتری شنیده نمی شود

ورامین(پانا)- کرونا و مشکلات کرونایی و شرایط سخت اقتصادی، فشارهای روحی و روانی، بر همه اقشار جامعه خصوصا قشر دانشجویان و گروه های تحت آموزش از مشکلاتی که مزید برعلت شده است، برگزاری آزمون جامع دوره دکتری است که برنامه‌ریزی مدون و پیوسته‌ای برآن صورت نگرفته است .

کد مطلب: ۱۱۷۸۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
در میان مشکلات امروز جامعه، صدای دانشجویان مقطع دکتری شنیده نمی شود

اکنون در شرایط شیوع کرونا که اکثر مناطق کشور قرمز است و اکثریت مردم درگیر بیماری و مشکلات اقتصادی، فشارهای روحی و روانی هستند می‌توان یکی از این قشرهای آسیب دیده، دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد را نام برد. با توجه به شهریه‌های سنگینی که پرداخت کرده‌اند و تمام دوره تحصیل خود را به صورت مجازی گذرانده‌اند، اکنون پس از سه ترم قرار است نتیجه تلاش و زحمات خود را ببینند به یکباره مسئولان آزمون را بطور استانی و بدون معرفی منابع مشخص در مدت زمان کوتاه اعلام کردند.

مشکلات اصلی دانشجویان مقطع دکتری آزمون جامع است که از شیوع بیماری کرونا هر ترم با یک نوع شیوه نامه برگزار شده و هیج مصوبه مشخصی در این خصوص ارائه نشده است در صورتیکه معمولا آزمون جامع در واحدها بطور مستقل یا تلفیق دو واحد با معرفی منابع و ماخذ مشخص طی بازده زمانی در نیم سال دوم اواسط تیر ماه برگزار شده است.

اما در سال جاری با وضعیت سخت کرونایی، شرایط سخت اقتصادی و شهریه‌ای سنگین دوره مقطع دکتری بدون هیچ اطلاع‌رسانی و در نظر نگرفتن وضعیت دانشجویان و همچنین برگزاری امتحانات نیمسال قبل در اواخر بهمن ماه و تاخیر در انتخاب واحد نیم سال جاری که به طور ناگهانی در اواخر فرودین 1400بدون هیچ گونه هماهنگی از سوی واحدهای آموزشی و مشخص نشدن منابع و ماخذ آزمون جامع و توجیه دانشجویان در این خصوص زمان آزمون جامع را به صورت استانی اول خرداد ماه اعلام کردند که نشان از این است که هیچ توجهی به نظرات و مشکلات دانشجویان نشده است.

در حالیکه در خرداد ماه مسئله انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است که اکثر دانشجویان مقطع دکتری از برگزارکنندگان این دوره از انتخابات هستند، همچنین قرار گرفتن تمامی استان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی، رفت و آمد دانشجویان که خود معضل بزرگی است و متاسفانه دانشگاه آزاد به هیچ یک از این مسائل توجه نکرده است.

امید است مسئولان دانشگاه آزاد صدای دانشجویانی که در شرایط سخت قرار گرفته‌اند و می‌خواهند نتیجه سه ترم تلاش خود را در طی این آزمون ببینند، بشنوند و تدابیری برای تغییر زمان آزمون داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار