کاظمی در جلسه طراحی و تدوین بسته پالایش و پایش تربیتی تاکید کرد؛

انسجام‌‌بخشی به برنامه‌های پرورشی و فرهنگی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر انسجام بخشی و اعتباربخشی به برنامه‌های پرورشی تاکید کرد و آن را از اصول مهم دانست.

کد مطلب: ۱۱۷۸۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
انسجام‌‌بخشی به برنامه‌های پرورشی و فرهنگی

علیرضا کاظمی در جلسه طراحی و تدوین بسته پالایش و پایش تربیتی مبتنی بر سند تحول بنیادین بر انسجام بخشی به برنامه‌های پرورشی تاکید و اظهار کرد: برنامه و فعالیت 2 بخش مجزا است و الگوی پالایش و پایش ناظر به فعالیت است تا برنامه.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با تاکید براینکه تنها بخشی که موقعیت سازی تربیتی می‌کند حوزه پرورشی و فرهنگی است افزود: باید برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها امتیاز قائل شویم و براساس یک الگو باید فعالیت‌ها را طرحی کنیم.

کاظمی بیان کرد: طراحی و تدوین بسته پالایش و پایش تربیتی کار جدیدی است که آن را می‌توان سرعت داد تا کامل شود. برای تولید هر برنامه باید پیوست اعتبارسنجی وجود داشته باشد.

به گزارش پانا، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در این جلسه اظهار کرد: طرح پالایش و پایش تربیتی با مشارکت و همراهی سازمان دانش‌آموزی و 3 اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، قرآن، عترت و نماز و امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌شود این موضوع نقش مهمی در اثربخشی فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی دارد.

شکوهی همچنین عنوان کرد: یکی از برنامه‌های معاونت این است که معیار، شاخص و استاندارد برنامه‌ها تعیین شود؛ پالایش و پایش برنامه‌ها مورد تاکید ماست که باید پیش از اجرا، حین اجرا و بعد از اجرای برنامه‌ها انجام شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد یکی از ضرورت‌های کار ما تعیین معیار و اثربخشی برنامه‌ها و فعالیت‌هاست.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی نیز در این جلسه گفت: با اجرای این طرح ما به یک زبان مشترک در حوزه پرورشی در کشور می‌رسیم هرساله فعالیت‌های ما با حضور اساتید دانشگاه پالایش و ارزیابی می‌شود.

به گزارش پانا، رمضانی افزود: باید بتوانیم برای هر اداره کل یک برنامه مدون داشته باشیم؛ برای اجرای برنامه و فعالیت باید شاخص و مبانی داشته باشیم.

محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه با تاکید براینکه تمام کارهای ما ارزیابی می‌شوند تا سیاست‌های خود را تعیین کنیم گفت: استانداردسازی تولید و اعتبار بخشی به برنامه‌های پرورشی مورد تاکید است که باید مورد توجه باشد.

به گزارش پانا، اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی نیز با اشاره به اینکه هرچه به این سمت برویم که فعالیت‌ها مبتنی بر مباحث علمی باشد و دانش بنیان شود تا در نهایت قابل دفاع باشند بیان کرد: برای رفع اشکال در برنامه‌ها، طراحی و تدوین بسته پالایش و پایش تربیتی مبتنی بر سند تحول بنیادین اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: باید بتوانیم ظهور این طرح را در برنامه‌ها گسترش دهیم تا بتوانیم موفق باشیم، باید با دسته بندی شاخص‌ها به سمت اجرای این طرح برویم؛ مخاطب را مشخص کنیم؛ سهم هر شاخص و تاثیر آن در فعالیت‌ها در پایش و ارزیابی حائز اهمیت است همچنین بازه زمانی ارزشیابی و پایش نیز باید تعیین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار