معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خبر داد:

وجوه زکات فطریه صرف تامین تبلت دانش آموزان بی‌بضاعت شود

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در جلسه هماهنگی با مسئولان کمیته امداد در خصوص ساماندهی وجوه زکات فطره خانواده های دانش آموزان، بر مصرف این مبالغ برای تامین نیازهای آموزشی دانش آموزان بی بضاعت بخصوص تبلت، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
وجوه زکات فطریه صرف تامین تبلت دانش آموزان بی‌بضاعت شود

طاهر علمی در جلسه ساماندهی جمع آوری وجوه زکات فطره از خانواده دانش آموزان گفت: ضرورت دارد این مبالغ برای تامین نیازهای آموزشی دانش آموزان بی بضاعت بخصوص تهیه تبلت، صرف شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان میهمانی همگانی انسانها در درگاه خداوند است ادامه داد: سفره عزت، مهربانی و کرامت خداوند متعال پایانی ندارد و فناپذیر نیست.
علمی همچنین تصریح کرد: قرآن کریم در دفعات متعدد بعد از ایمان، به موضوع انفاق، بخشش و صدقه تاکید داشته است.
این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت استان یادآور شد: گذشته از وظیفه دینی و واجب الهی، وظیفه انسانی و ملی مان نیز ایجاب میکند که به فکر فقرا باشیم.
طاهر علمی در پایان اظهار کرد: زکات زمینه ساز عدالت است و صرف این مهم به امر کمک به نیازهای آموزشی دانش آموزان گامی مهم در توزیع عدالت آموزشی است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: 101 هزار نفر مدد جو در سطح استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که بر این تعداد 23 هزار خانوار در ایام کرونا اضافه شده است.
یونس فاتح در ادامه افزود: علاوه بر اعتبارات دولتی درصد قابل توجهی از منابع مالی این بخش از محل مساعدتهای خیران تامین می شود.
وی با بیان اینکه در استان بیش از 4 هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند اظهار کرد: آمار مذکور با شیوع بیماری کرونا و مرگ و میرهای ناشی از آن بالطبع افزایش خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار