در نشست هئیت رئیسه دهمین دوره مجلس دانش آموزی با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد:

ما می خواهیم در راستای عدالت آموزشی، صدای رسای دانش‌آموزان باشیم

شهرکرد( پانا )- اولین نشست وزیر آموزش و پرورش با هئیت رئیسه دهمین دوره مجلس دانش آموزی در بهار 1400 برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
ما می خواهیم در راستای عدالت آموزشی، صدای رسای دانش‌آموزان باشیم

شایان تک تاز عضو هییت رییسه مجلس دانش آموزی در گفت و گو با پانا گفت: هدف ما بعنوان اعضای هیئت رئیسه چیزی جز خدمت به جامعه 15 میلیون نفری دانش آموز کشور نیست و می خواهیم که در راستای عدالت آموزشی و سند تحول بنیادین گام مثبت برداریم و صدای رسای دانش آموزان باشیم.

تک‌تاز در ادامه گفت: ما در اولین جلسه با وزیر دولت تدبیر و امید، نظام آموزشی و پرورشی کشور را در دوره های مختلف تحصیلی به صورت مبسوط مورد نقد و بررسی قرار دادیم. در این میان کلیه مشکلاتی که در روند آموزش و پرورش صحیح اختلال ایجاد می‌کند را مطرح کردیم که یکی از مهم ترین موضوعات کنکور بود. من از طرف کلیه دانش آموزان کشور به آزمون سراسری کنکور که در شرایط غیر استاندارد و ناعادلانه برگزار می‌شود اشاره کردم و به اینکه چگونه این آزمون، کلیه فعالیت های آموزش و پرورش را طی این دوازده سال تحصیل تحت الشعاع قرار داده و موجب فاصله گرفتن دانش آموز از فعالیت ها و تشکلات مختلف که به پرورش کمک می‌کنند، می‌شود و همچنین استرس و نگرانی بسیاری به دانش آموزان و خانواده آنان تحمیل می‌کند و دوازده سال درس خواندن را به یک آزمون چهارساعته یک مرحله ای ختم می کند و تاسف بارتر از از آن اینکه رتبه دانش آموز در کنکور معرف شخصیت او می شود.

عضو هییت رییسه دهمین دوره مجلس دانش آموزی در خصوص کتب درسی تاکید کرد: تالیف کتب درسی باید بر اساس نیاز انسان ها انجام شود و از قرار گرفتن مطالب غیرمرتبط و ناکارآمد جلوگیری شود.

تک تاز در قسمتی از نطق خود به وزیر آموزش و پرورش در رابطه با استعدادیابی گفت: استعدادیابی و شناخت توانایی های دانش آموزان را باید از دبستان پیگیری کنیم. البته باید شرایط شغلی هم به گونه ای فراهم شود تا بتوانیم آمادگی پذیرش هر نوع توانایی و استعدادی را داشته باشیم و این استعداد ها منجر به ورود دانش آموز به رشته مرتبط با استعداد و علاقمندی وی در دانشگاه شود.

رییس مجلس دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: ما همچنین در این جلسه به سرفصل های سندتحول بنیادین پرداختیم که بعد از گذشت ۱۰ سال از شروع به کار این سند امروز در سال ۱۴۰۰ چقدر به اهدافمان رسیدیم و مشکلات این مسیر مورد نقد قرار گرفت.

تک تاز کلیه دانش آموزان را خطاب قرار داد و گفت: ما رسالت خود را بعنوان نمایندگان دانش آموزان به انجام رساندیم و مطالبات دانش آموزان را به وزیر رساندیم اما خروجی جلسه چقدر مفید بوده باشد، طی ماه های آینده در تصمیمات جدید مشخص خواهد شد.

تک تاز در پایان گفت: ما تنها ۱۵ میلیون دانش آموز داریم، اما آنها همه آینده کشور هستند. ما باید دانش آموزانمان را با تمام رویاهایشان باور داشته باشیم. همه نابغه اند اگر بر اساس توانایهایشان سنجیده شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار