مراقب ابتلای کودکان به کرونای جهش یافته باشیم

نیشابور (پانا)- معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: با توجه گسترش و شیوع کرونای جهش یافته کودکان نیز در معرض خطر هستند.

کد مطلب: ۱۱۷۸۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مراقب ابتلای کودکان به کرونای جهش یافته باشیم

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، عصمت تقی آبادی افزود: تفاوت کرونای جهش یافته در قدرت و سرایت انتقال بیماری می باشد که ۴برابر بیشتر همراه با بروز علائم شدید و حادتر می باشد و برخلاف کرونای قبلی، تمام گروه های سنی و حتی کودکان را نیز درگیر می کند.

رئیس مرکز بهداشت خاطر نشان کرد: کرونا ویروس جدید برخلاف باور عموم مردم، افزایش قابل توجهی در مبتلا کردن اطفال و کودکان زیر ۱۴سال دارد به گونه ای که روز شنبه بیست و هشتم فروردین ۷کودک در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم بستری شده اند.

وی با اشاره به آغاز وضعیت قرمز در نیشابور از هجدهم فروردین گفت: در اسفند ماه سال گذشته میانگین روزانه ۱۰۰تست و در فروردین ماه سال جاری این تعداد به میانگین روزانه ۲۸۵تست رسیده است که این میزان نشان می دهد که میانگین تست های مثبت از ۲۰درصد به بالای ۴۰ درصد در بیماران سرپایی افزایش یافته است.

تقی آبادی با تاکید بر لزوم قرنطینه خانگی افزود: در کنترل اپیدمی کرونا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز با بیماریابی فعال و رهگیری درب منازل بیماران در حال اجرا است و توانستیم به نتایج قابل قبولی برسیم اما مهم ترین فاکتور رعایت قرنطینه ی خانگی است. افرادی که مبتلا هستند و نتیجه ی تست شان مثبت اما بدون علامت هستند باید از منزل خارج نشوند و در قرنطینه باشند. متاسفانه ۱۵ هزار نفر از بیماران مبتلا در کل کشور اصول قرنطینه خانگی را رعایت نکردند و این امر موجب گسترش ویروس در سطح کشور شد.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در نیشابور از ابتدای شیوع کرونا ویروس به طور میانگین۶۰ تا ۷۰ درصد پروتکل ها توسط مردم رعایت شده است که مستلزم همت بیشتری می باشد و مردم باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون به مدت ۲۰ثانیه را جدی بگیرند و بدانند این ویروس منحوس جهش یافته کودک و بزرگسال نمی شناسد و بسیار بی رحم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار