فرماندار کرمان:

مردم باید به این باور برسند که کرونا شوخی ندارد

با سهل انگاری جان خود و عزیزانمان را به خطر نیندازیم

کرمان(پانا) - فرماندار کرمان در ستاد مقابله با کرونای شهرستان تاکید کرد متأسفانه شرایط فعلی بسیار شکننده و خطر جدی است و با توجه به مرکزیت شهر کرمان و وجود یک سوم جمعیت استان در آن، شهرستان کرمان مشکلات جدی دارد که باید بصورت فوری اقدامات لازم انجام شود، اگر شرایط به همین گونه باشد و کنترل نشود، هفته های پیش رو بسیار بحرانی و خطرناک خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۷۷۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مردم باید به این باور برسند که کرونا شوخی ندارد

به گزارش روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان، علی بابایی با تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و دستگاه های اجرایی بخشی از مشکلات ایجاد شده را ناشی از عادی انگاری شرایط توسط مردم دانست و گفت: یکی از شیوه های قطع زنجیره انتشار کرونا ویروس عدم ارتباط مردم با یکدیگر است و ماندن در خانه تنها راه در این خصوص است. با گذشت بیش از یک سال از انتشار این ویروس در کشور با وجود رعایت پروتکل های بهداشی توسط مردم، تعطیلی مدارس و رعایت سایر نکات بهداشتی شرایط برای مردم عزیز سخت و دشوار شده اما متأسفانه چاره دیگری وجود ندارد و برای جلوگیری از انتشار و تلفات بایستی پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد.

علی بابایی بخش دیگری از مشکلات را متوجه دستگاه های اجرایی، نهادها، ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی دانست و با تأکید بر نظارت جدی دستگاه های اجرایی بر زیرمجموعه های تحت مدیریت شان اظهار کرد: بسیاری از زیرمجموعه های دستگاه های اجرایی در شرایط فعلی ضرورتی به فعالیت ندارند، اما بعضاً گزارش هایی مبنی بر فعالیت آنها دریافت شده که تیم های نظارتی با جدیت برخورد می کنند.

وی با تأکید بر مجزا کردن مباحث مرتبط با پروتکل های بهداشتی و اقدام جدی در برخورد با متخلفان تصریح کرد: برخی شهروندان با عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی علاوه بر به خطر انداختن جان خود و خانواده، سلامت جامعه را نیز به خطر می اندازند، با وجود شرایط فعلی جای هیچ گونه مماشات و گذشتی وجود ندارد و تیم های نظارتی با قاطعیت و جدیت با متخلفان برخورد کنند.

فرماندار کرمان اضافه کرد: ترددهای شبانه غیرضروری و تخطی برخی از صنوف از مقررات اعلام شده توسط ستاد استانی مقابله با کرونا یکی دیگر از مباحث جدی در این خصوص است، ما برخورد قهری را در اولویت اول قرار نمی دهیم، خود مردم در اولویت اول هستند و از شهروندان عزیز می خواهیم شیوه نامه های بهداشتی را بطور دقیق رعایت کنند، در خانه بمانند و برای کاری که ضرورت ندارد از منزل خارج نشوند و از دورهمی های شبانه خودداری کنند.

وی ادامه داد: قصد ما جنگ با مردم نیست، اما گروهی با تخطی از قانون چاره ای برای ما نگذاشتند. با وجود اینکه برخورد قهری را دوست نداریم، اما برای حفظ جان شهروندان مجبور به برخورد قهری هستیم، ما نیز جزء همین مردم هستیم و در همین شهر زندگی می کنیم و مشکلات صنوف را می دانیم، بدلیل شرایط خاصی که کرونا ویروس ایجاد کرده کسبه بازار با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند اما جان و سلامت مردم و جامعه در اولویت قرار دارد و در این خصوص چشم پوشی نمی کنیم.

فرماندار کرمان با استناد به جلسه گذشته درخصوص پیشنهاد وی مبنی بر تقسیم شهر به چهار منطقه جهت نظارت دقیق، حساس و جدی بر صنوف عنوان کرد: شهر کرمان به چهار منطقه تقسیم خواهد شد و هر منطقه توسط یک تیم نظارتی پنج نفره متشکل از نمایندگان انتظامی شهرستان، مرکز بهداشت، اتاق اصناف،هلال احمر و بسیج با مسئولیت نماینده مرکز بهداشت نظارت می شود و گزارشات هر منطقه بطور جداگانه، روزانه توسط اتاق اصناف به فرمانداری ارسال می شود، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مرتبه اول تذکر و در صورت تکرار برای مرتبه دوم جهت اِعمال قانون به اداره کل تعزیرات معرفی و توسط اماکن نیروی انتظامی پلمب خواهند شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان کرمان داروخانه ها، مطب پزشکان، واحدهای آزمایشگاهی، رادیولوژی و ...، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و واحدهای نانوایی را نیز از سایر مواردی ذکر کرد که نیاز جدی به نظارت دارند و اظهار کرد: این اماکن عموماً نیاز ضروری شهروندان است و تراکم جمعیت بالایی در آنها وجود دارد، اما باید بر رعایت نکات بهداشتی اعم از استفاده از ماسک، وجود مواد ضدعفونی کننده، رعایت فاصله اجتماعی، ارائه نوبت دهی در ساعات مشخص جهت جلوگیری از تراکم جمعیت و ... نظارت دقیق و مداوم شود.

فرماندار کرمان با قدردانی از زحمات اعضای ستاد با اشاره به مسئول بودن مدیران در برابر جان مردم تأکید کرد: ما در برابر جان افرادی که از دست می روند بعنوان کسی که نظام وظایفی به عهده او گذاشته، هم قانوناً و هم شرعاً پاسخگو هستیم، شاید با یک کوتاهی سهوی در مسئولیتمان شخصی مبتلا به کرونا شده و فوت کند، در برابر این جان از دست رفته در مقابل خداوند سبحان پاسخگو هستیم.

وی ادامه داد: کوتاهی هیچ مسئولی را نمی پذیریم و در صورت مشاهده به دستگاه قضا معرفی و برخورد می شوند.

صافی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در سخنانی با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی کرونا ویروس در استان و شهرستان کرمان وضعیت فعلی را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: شرایط فعلی حاصل و نتایج هفته های پایانی سال 99 است و نتایج سفرها و دید و بازدیدهای عید را در هفته های آتی بیشتر خواهیم دید، افزایش دو برابری مبتلایان که در هفته های آتی قطعاً بیشتر خواهد شد بسیار نگران کننده است.

وی با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان ،هفته های پیش رو را بسیار خطرناک و بحرانی دانست و گفت: متأسفانه وارد شرایط حاد و بحرانی در استان و شهرستان کرمان شده ایم، مرکز کرمان و شرایط خاص آن وضعیت را پیچیده تر می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواستار مدیریت شرایط با تمامی امکانات و ظرفیت ها شد و با تأکید بر قوی تر کردن تیم های نظارتی گفت: متأسفانه فعالیت برخی اماکن ورزشی سرپوشیده، رستوران ها، برخی کسبه با نیمه باز گذاشتن در مغازه و ... تمام زحمات همکاران ما را از بین می برند و جان مردم را به خطر می اندازند، حضور حتی یک فرد آلوده در این اماکن با وجود ویروس نوع انگلیسی تمام افراد داخل محیط را آلوده می کند.

صافی زاده ادامه داد: مردم باید خودشان بخواهند و رعایت کنند و تیم های نظارتی ستاد مقابله با کرونا هم با دقت و جدیت نظارت کرده و درصورت مشاهده هرگونه تخلفی اقدام قانونی کنند. جلوگیری از شکل گیری تجمعات از اهم کارهای تیم های نظارتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تأکید بر ضربتی کار کردن تصریح کرد: انتظار ما جدیت در بخش نظارت است که مورد تأکید استاندار نیز است. سایر دستگاه های اجرایی نیز بایستی با نظارت بر زیرمجموعه های خودشان تیم های نظارتی را یاری کنند.

میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، اسکندری رئیس مرکز بهداشت شهرستان، ایرانمنش نماینده اتاق اصناف و سرهنگ لطفی گزارشی از عملکرد مجموعه اداری خود در این خصوص ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار