معزی: روسیه در مذاکرات وین دقیقا در کنار ایران ایستاده است

تأمین واکسن و همچنین شفافیت روند واکسیناسیون از تأمین تا توزیع، دغدغه‌ جدی رییس‌جمهوری است/ هم‌اینک وزارت خارجه در خط مقدم تأمین واکسن خارجی است

تهران (پانا) - معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهوری توضیحاتی درباره دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با رییس جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
معزی: روسیه در مذاکرات وین دقیقا در کنار ایران ایستاده است

علیرضا معزی در رشته توئیتی نوشت:

«دقایقی پیش دیدار لاوروف با رییس‌جمهور روحانی پایان یافت؛ در موضوع احیای برجام، روسیه موضع همسانی با ایران دارد و در مذاکرات وین، دقیقا در کنار ایران ایستاده است. دو طرف خواهان لغو تحریم‌ها و همچنین مخالف افزودن موضوعی خارج از برجام به مذاکرات هستند.

اما به جز احیای برجام، موضوع واکسن نیز مورد توجه روحانی در گفت‌وگو با لاوروف بود و رییس‌جمهوری از تولید مشترک واکسن اسپوتنیک در ایران استقبال کرد. توافق تولید مشترک، با توجه به موفقیت واکسن روسی، می‌تواند چشم‌انداز واکسیناسیون عمومی در ایران را روشن‌تر سازد.

تأمین واکسن و همچنین شفافیت روند واکسیناسیون از تأمین تا توزیع، دغدغه‌ جدی رییس‌جمهوری در این روزهاست آنچنانکه روحانی در یک ماه گذشته، سه بار دستور ایجاد سامانه‌ شفافیت در واکسیناسیون را یادآور شده. هم‌اینک وزارت خارجه در خط مقدم تأمین واکسن خارجی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار