فولادوند در گفتگوی زنده ومستقیم وزیرآموزش و پرورش با مدیران مدارس شهر تهران بیان کرد:
مدرسه غیر قابل جایگزین است و هیچ پرده و نمایشگری جای معلم را پر نمی کند
تهران (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نقش مدیران و معلمان مدارس را در فرآیند ارزشمند و دشوار آموزش مجازی و مهم برشمرد و تاکید کرد خالق واقعی این رویداد بزرگ بدون تردید کسی نبوده است جز مدیران و معلمان گرانقدر مدارس.
در ابتدای جلسه عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه معلمان و دانش آموزان شهید و تبریک سال نو و حلول ماه پربرکت رمضان با آرزوی سلامتی و توفیق بندگی برای همه، حضور وزیر آموزش و پرورش را در اولین ماه از سال جدید در جمع فرهنگیان تهران گرامی دانست و با اشاره بر یاد و خاطره ۴۵ معلم فداکار و دلسوز که در ۱۴ ماه گذشته چراغ جانشان خاموش شد تا چراغ دانش و معرفت خاموش نشود و ضمن درود به ارواح همه مدافعان آگاهی و معرفت که با جهاد علمی خود مکمل تلاش مدافعان سلامت بودند خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: «امروز ما در شرایطی وارد دومین سال زندگی همراه با بیماری کرونا شده ایم که هنوز نیمی از دانش آموزان جهان تحت تاثیر تعطیلی کامل یا نسبی مدرسه ها قرار دارند.»
فولادوند افزود: «آموزش و پرورش تهران همانند آموزش و پرورش کشور در ۱۴ ماه گذشته وارد زیست بوم جدید ناشی از این بیماری شد. علی رغم همه تلخی ها، نگرانی ها و دشواری ها اعتقاد راسخ دارم در پرتو مدیریت خردمندانه جناب عالی در زمان بحران، همکاران شما در شهر تهران با علم به نقش الگویی پایتخت برای سایر نقاط کشور با تعهد، دلسوزی، همتی راسخ و با تحمل دشواری ها و بهرهمندی از ظرفیت بی بدیل مشارک گروهی و به کارگیری روش های خلاقانه و برنامه ریزی های دقیق ترجمان عینی شعار با تعطیلی مدرسه آموزش تعطیل نیست شدند.»
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره بر فعالیت های آموزشی انجام شده خاطرنشان کرد:« همکاران ما با علم به اینکه در این مسیر دشوار چشم ایران به عملکرد مدارس تهران بسته است، اولین جرقه های آموزش مجازی، اولین ضبط برنامه های زنده تلویزیونی، اولین محتوای جذاب درسی، اولین اطلسهای یادگیری و اولین حضور مجازی معلم در خانه را رقم زدند و با طراحی روش های جدید و بدیع، جریان یادگیری را استمرار داده و آن را با معلمان و مدارس سراسر کشور به اشتراک گذاشتند تا مدیران و معلمان تهران و ایران یکی از عالی ترین جلوه های مدیریت در زمان بحران باشند.»
وی با تاکید بر نقش مدیران و معلمان مدارس افزود: «خالق واقعی این رویداد بزرگ بدون تردید کسی نبوده است جز مدیران عزیز حاضر در این جلسه و معلمان گرانقدر مدارس که از تلاش و کوشش همه آن ها تقدیر می کنم و امیدوارم خداوند این مجاهدت آن ها را توشه راه آخرت قرار دهد.»
فولادوند در ادامه یادآور شد:«من و همکارانم در آموزش و پرورش شهر تهران به بسیاری از نواقص و نارسایی های عملکرد در چگونگی مواجهه با بحران آموزش در ایام کرونا واقف هستیم و اذعان داریم که در این مسیر خالی از ایراد نبوده ایم، اما آنچه از توفیقات اعم از پوشش تحصیلی، ارائه آموزش های مجازی، شناسایی بازماندگان از تحصیل، تامین زیرساخت های فنی مدارس، حمایت از کودکان فاقد امکانات آموزشی(تبلت و گوشی) در تهران و سایر استان ها، آموزش معلمان به سواد فناوری، ارزشیابی از دانش آموزان بر بستر فناوری تنها بخش کوچکی از این توفیقات است که در زیست بوم جدید طراحی و اجرا شده است و این مهم مرهون وحدت، همدلی و هماهنگی همکارانم در اداره کل، شورای معاونان استان ها، روسای مناطق، مدیران و معلمان مدارس و همراهی خانواده ها و اولیاء بوده است.»
وی در پایان ضمن اشاره بر تجربه ناشی از زیست بوم کرونا افزود: «هرچند بر اثر کرونا سکوت ملال انگیزی جای هیاهو و نشاط بچه ها در حیاط و کلاس های درس را گرفته است، اما کرونا به حکمرانان، تصمیم گیران، خانواده ها و حتی منتقدان مغرض نشان داد و ثابت کرد که مدرسه غیرقابل جایگزین است و هیچ پرده و نمایشگری جای معلم را پر نمیکند، زیرا معلم است که با هنر معلمی در کنار آموزش الفبا و سواد، عواطف انسانی و تعاملات اجتماعی را به دانش آموزان آموزش می دهد. علاوه بر این کرونا به ما و معلمان هم آموخت که در مواقع بحرانی انعطاف در تدریس و نوآوری در آموزش می تواند مانعی برای تعطیلی آموزش باشد.»
شایان ذکر است مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان سخنان خود ؛ از وزیر آموزش و پرورش خواستار شد تا در صورت صلاحدید؛ از کسری از فرهنگیان به نمایندگی از جامعه فرهنگیان شهر تهران که در روشن ماندن چراغ آموزش موثر بوده اند تقدیر به عمل آید.
ارسال دیدگاه