حاج علی اکبری تاکید کرد

ضرورت ترویج معارف مهدوی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی

تهران (پانا) - نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌‌آموزان در نشست مجازی تبیین آیه سال بر ضرورت ترویج معارف مهدوی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ترویج معارف مهدوی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، در بیست‌و‌یکمین روز از سال 1400 جلسه تبیین آیه سال تشکیلات با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در دفتر مرکزی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری ایام پر برکت ماه معظم شعبان و سال و قرن جدید را به همه‌ی اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، کادر و مربیان مسئولین و نهادها و سازمان‌های مرتبط تبریک گفتند و از همه به خاطر یک سال فعالیت و تلاش و زحمتی که داشتند صمیمانه تشکر و قدردانی کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به حال و هوای فصل بهار و ارتباط آن با جوانی پرداخت و گفت: فضای دهه آخر ماه معظم شعبان حال و هوای بهاری را در بهار طبیعت به وجود آورده است. بهار جان‌ها و بهار دل‌ها و اندیشه‌ها، قرآن کریم است. اگر جوان موفق بشود در اولین فرصت ممکن با قرآن اُنس بگیرد دنیا و آخرتش آباد می‌شود. ما که تاکید می‌کنیم به آیه و سوره سال و این که افتتاح سال با قرآن کریم است این پیامش پیام روشنی است. یعنی زندگی با قرآن کریم، یعنی خط گرفتن از قرآن کریم، یعنی عرضه خویشتن بر قرآن کریم، یعنی گرفتن شاخص‌های اصلی در ارزیابی زیست شخصی و خانوادگی و اجتماعی از قرآن کریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری آیه امسال اتحادیه را همان آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال معرفی نمود و گفت: سال ۱۴۰۰ هم از جهت ظاهری و هم از جهت باطنی یک سال خاصی است که ان‌شاءالله برای همه سال بهره‌های فراوان و قوت بیشتر باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در ادامه به ارتباط آیه‌ی کریمه و مسئله قدرت و قوّت تشکیلات پرداخت و گفت: ما با استفاده از مضامین همین آیه عمدتاً باید این موضوع اساسی و راهبردی و تمدن‌ساز را فرهنگ‌سازی، ترویج و رهگیری کنیم. فضای عمومی سوره مبارکه انفال در جریان ساخت مدینه‌النبی به عنوان جامعه تراز می‌باشد یعنی مسئله جامعه‌سازی و جامعه‌پردازی آن هم طبق آرمان نبوی، این دستور سوره مبارکه انفال است. دوستان آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال را در فضای عمومی سوره انفال ببینند. پیشنهاد می‌نمایم همه‌ی اعضای انجمن‌های اسلامی به‌خصوص کادر محترم و مربیان عزیز مطالعه دقیق‌تر همراه با تدبر و مراجعه به تفاسیر معتبر راجع به سوره مبارکه انفال هستند.

وی گفت: حال و هوای عمومی این سوره، مقابله با دشمنان است و موضوع نفاق به شکل فوق‌العاده‌ای در این سوره مطرح شده است که جریان کفر، شرک و نفاق به عنوان جبهه باطل در برابر جبهه حق و در برابر اسلام قرار گرفته‌اند. به استناد این سوره ما باید در برابر دشمنان و همه شگردهایی که دارند قوی و مجهز بشویم و با تقویت ارتباط‌مان با ساحت الهی، با نبی اعظم، با ولی‌الله‌اعظم و اطاعت عاشقانه و عارفانه و خالصانه از ولی الهی بتوانیم قوت باطنی و ایمانی و روحی خودمان را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری تقویت پیوند‌های درونی بر اساس قاعده امت و امامت و فراهم کردن هر چیزی که باعث تقویت جبهه‌ی حق می‌شود را حائز اهمیت دانستند و خاطرنشان کرد: باید جامعه اسلامی و امت اسلامی همیشه خودش را در عالی‌ترین سطح آمادگی‌ها نگه دارد. قوت یعنی کسب توانمندی در همه زمینه‌های لازم فکری، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و... دستور کار دائم برای امت قوی شدن و فراهم کردن هر ابزار و تجهیزات لازم است.

وی گفت: در این قوت چون رویارویی جبهه حق و جبهه دشمن و جبهه باطل یک رویارویی دائمی است، شاخص این است که در تهیه و آمادگی در قوت و توانمندی و در فراهم‌سازی تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز به نقطه‌ای برسید که دشمن را از تعرض به شما ناامید کند. یعنی توانمندی شما آنها را از اقدام بر علیه شما ناامید کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: قوت شما در فکر، ایمان، سازماندهی، ابزار و عرصه‌های گوناگون باید به گونه‌ای باشد که عملاً دشمن را در خوف دائمی قرار دهد و نشانه‌های قوت شما دشمن را به خشم بیاورد، او را به شدت عصبانی کند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اهمیت اطاعت و استطاعت را یادآور شد و گفت: اگر جامعه مومنان روی دو کلمه اطاعت و استطاعت سرمایه‌گذاری کنند و از طرفی اطاعت از ولی الهی، امام و از طرفی هم توان‌افزایی دائمی داشته باشند ان‌شاءالله به آن نقطه‌ای که باید می‌رسند.

وی در ادامه تصریح کرد: ایران قوی طبق همین قاعده برنامه‌ریزی شده است و هوشمندانه و حکیمانه رهبر عزیزمان این را هدف گذاری نموده‌اند. بر همین اساس ما نیازمند به تشکل قوی و مومن قوی هستیم و نقش‌آفرینی به ویژه تشکیلات ما و حرکت عمومی ما در اتحادیه مخصوصاً روی این دو نقطه می‌باشد. مومن قوی در واقع آن عنصر اصلی و آن سلول اصلی تشکیل دهنده است. اتحادیه اینجا سهم ویژه‌ای دارد یعنی کل برنامه‌های ما باید سرجمع حاصل و خروجی‌اش این باشد که مخاطب و جوان عزیز ما در فرآیند قوت ایمانی، فکری، روحانی و قوت جسمانی قرار داشته باشد و اتحادیه بتواند این انگیزه را در او ایجاد کند و او را تشویق نماید در مسیر قوی شدن علمی، فکری، اخلاقی، معنوی، جسمی و مهارتی قرار گیرد. این هنر اتحادیه باید باشد. از طرفی هم این مومن قوی در جمع مومنان قوی و تشکلی که یک تشکل قوی است می بالد و شکل می‌گیرد، لذا این جا تشکیلات برای ما موضوعیت پیدا می‌کند یعنی اینکه تشکل قوی شود و سازوکارها و تنظیمات، مبانی فکری، ارتباطاتش، راهبردهایش، شیوه‌هایش، سازماندهی‌اش و.. قوی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مسائل جامعه پرداخت و گفت: جنگ، جنگ ترکیبی است. یعنی هم جنگ اقتصادی است، هم جنگ فرهنگی، تربیتی و اجتماعی است و هم جنگ رسانه‌ای است. در همه این حوزه‌ها درگیری بسیار جدی و همه جانبه‌ای است. باید خصوصیت ما این باشد که بتوانیم مبانی صبر مومنانه و حضور مجاهدانه را در ذهنیت و فکر جامعه مخاطبان‌مان که جوانان عزیز هستند تثبیت کنیم و بعد هم از طریق ایشان در محیط عمومی جامعه ترویج و پرچم‌داری کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در رابطه با این مسئله ادامه داد: اکنون شرایطی که ما در آن قرار گرفته‌ایم به ویژه با جریان فضای مجازی و تحرک‌هایی که دشمن در حوزه اخلاقی، فکری، تربیتی و تغییر نظام محاسبات داشته است؛ این‌ها را وقتی انسان محاسبه و جمع‌بندی می‌کند می‌بیند که ما خیلی کار داریم. واقعاً باید خیلی قوی‌تر و بیشتر از این‌ها به میدان بیاییم و کار جدی داشته باشیم. اگر ما بتوانیم قوت حرکت درونی، اخوتی و قوت ایمانی را در خودمان تقویت کنیم کامیاب می‌شویم. اگر از ظرفیت اخوت ایمانی درست استفاده کنیم، آن وقتی که می‌آید در کار تشکیلاتی دیگر حاصل جمع نیست بلکه حاصل ضرب می‌شود. یعنی این توانایی‌ها در همدیگر ضرب می‌شود. همه سازوکارها، برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های ما باید به این تقویت قوت ایمانی در مجموعه بیانجامد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری امسال را از نظر واقعی و باطنی سال حضرت مهدی علیه‌السلام معرفی نمود و خاطرنشان کرد: امسال را اگر بخواهیم به نام ائمه‌ی اطهار نام‌گذاری کنیم حقیقتاً سال حضرت حجت(ارواحنافداه) است. امسال باید متفاوت‌تر از سال‌های گذشته باشد و ترویج معارف مهدوی و نام و یاد ایشان را اولویت قرار دهیم. همه‌ی کارهای تشکل حول محور زیارت آل یاسین باشد. سرود هیئت انصارالمهدی(ارواحنافداه) زیارت آل یاسین باشد.

وی در بخشی از سخنان خود به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: در انتخابات مسئله‌ی اصلی برای ما به عنوان یک تشکل امین، دانش‌آموزی و تربیتی مسئله مشارکت حداکثری است. دوستان را دعوت می‌کنم حتماً همه بنشیند، فکر و برنامه‌ریزی کنند و ببینند چه ابتکاراتی می‌توانند داشته باشند. یعنی هر کسی از شماها در شرایط فعلی باید بتواند با ابتکار و با طراحی خاص خودش یک تعداد جدیدی از کسانی که حال و حوصله‌ی رای دادن ندارند، یا انگیزه‌شان را از دست داده‌اند و یا دلسرد شده‌اند؛ این‌ها را باید بتوانید بیاورید به پای صندوق های رأی. در ارتباط با کیفیت رأی هم مسئله ما همان جهت‌گیری است که حضرت آقا مشخص کرده‌اند: دولت حزب‌اللهیِ باطراوتِ جوان‌گرایِ پاکدستِ ظلم‌ستیزِ فسادستیز باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در پایان با اشاره به روزهای پایانی ماه معظّم شعبان و آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان گفت: ماه شعبان پایان سال اهل سلوک است. لذا می‌بینید چرا این‌قدر توصیه شده است در ماه شعبان استغفار کنید و این‌قدر توصیه به مناجات و دعا و اقدامات آمادگی می‌شود. خدای متعال می‌خواهد برای شما سنگ تمام بگذارد. ماه مبارک رمضان یک ماه عجیبی است. این ماه از آن لحظه‌ای که شروع می‌شود و نفس می‌کشید برای شما تسبیح حساب می‌شود، می‌خوابید عبادت محسوب می‌شود. لذا دوستان از این فرصت باقیمانده استفاده کنند برای برنامه‌ریزی و آماده شدن در این ماه مبارک رمضان برنامه متفاوت داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار