فهرست جدید کالاهای آسیب‌رسان به سلامت ابلاغ شد

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌هایی جداگانه به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر آموزش و پرورش، فهرست بازنگری شده کالاها و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت را در سال ۱۴۰۰ ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
فهرست جدید کالاهای آسیب‌رسان به سلامت ابلاغ شد

به گزارش وبدا، سعید نمکی در این نامه‌ها به منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نوشت: به استناد «ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)» و «بند ج ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه» و در راستای اجرای تکلیف قانونی این وزارت، فهرست کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت برای اعلان در سال ۱۴۰۰ مورد بازنگری قرار گرفته که بخش محصولات خوراکی آن جهت استحضار به پیوست این نامه است.

وزیر بهداشت افزود: به منظور صیانت از سلامت جامعه خواهشمند است دستور فرمایید ضمن آموزش و اطلاع رسانی، در مورد پذیرایی در مراکز غذاخوری، بوفه های کارکنان، دانشجویان و مراکز آموزشی شبانه روزی از سرو مواد غذایی مندرج در این فهرست ممانعت شود.

نمکی در این نامه تاکید کرد: مواد غذایی مندرج در این فهرست به دلیل کالری بالا (داشتن شکر و روغن افزوده، چربی اشباع و ترانس) یا نمک و همچنین مواد نگهدارنده، به عنوان عوامل بیماری های غیرواگیر محسوب شده و مصرف آنها می تواند در دراز مدت، موجب اضافه وزن، چاقی، فشارخون، دیابت و سایر بیماری های غیرواگیر شود.

فهرست کالاهای آسیب‌رسان سلامت را از اینجا می‌توانید دریافت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار