نتایج اولیه کنکور دکتری 1400 تا اواسط هفته آینده اعلام می‌شود

تهران (پانا) - نتایج اولیه آزمون دکتری(Ph.D) سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا اواسط هفته آینده اعلام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
نتایج اولیه کنکور دکتری 1400 تا اواسط هفته آینده اعلام می‌شود

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که نتایج اولیه آزمون دکتری(Ph.D) سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا اواسط هفته آینده از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد و داوطلبان از هفته اول اردیبهشت می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

آزمون دکتری(Ph.D) سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی روز جمعه ۱۵ اسفند ماه سال ۹۹ در حوزه‌های امتحانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر برای شرکت در آزمون دکتری ثبت نام کرده اند که ۴۵ درصد زن و ۵۵ درصد آنها مرد هستند و که طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به سال گذشته تعداد ۵۳۶۵ نفر بیشتر است.

طبق اعلام مسئولان، حدود ۱۲ هزار داوطلب در دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی پذیرفته شوند. همچنین حدود ۱۲ هزار داوطلب نیز در آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ پذیرفته خواهند شد. بنابراین به طور کلی حدود ۲۵ هزار نفر از ۱۸۵ هزار داوطلب دکتری در این آزمون وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

نتیجه اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته آخر فروردین ماه جاری اعلام خواهد شد و داوطلبان از هفته اول اردیبهشت ماه انتخاب رشته خود را آغاز خواهند کرد.مصاحبه‌های تخصصی پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۰ از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود و به تدریج دو تا دو ماه و نیم ادامه دارد.

بیش از سه برابر ظرفیت داوطلب برای مصاحبه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معرفی می‌کنیم و بر اساس حدنصابی که دانشگاه‌ها تعیین می‌کنند این معرفی شروع می‌شود. اما حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر داوطلب برای مصاحبه معرفی می‌شوند و ۵۰ درصد نمره داوطلب براساس آزمون و ۵۰ درصد نیز مصاحبه خواهد بود و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرحله اول معرفی و مرحله مصاحبه، حدنصاب نمره محاسبه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار