طرح ساماندهی صنعت خودرو به کمیسیون صنایع و معادن ارجا شد؛

قالیباف: مجلس باید درباره ارائه خودرو در بورس تصمیم بگیرد

تهران (پانا) - رئیس مجلس ضمن ارجاع طرح ساماندهی صنعت خودرو به کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد موضوع ارائه خودرو در بورس بسیار مهم است و مجلس باید درباره آن تصمیم بگیرد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف: مجلس باید درباره ارائه خودرو در بورس تصمیم بگیرد

در نشست علنی امروز مجلس شورای، طرح ساماندهی صنعت خودرو جهت تامین نظر شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. محمدرضا صباغیان در این نشست در تذکری گفت: در بند (ج) ماده 4 این طرح سیر مراحل قانونی طی نشده و بهتر است در قالب طرح دیگری آن را پیشنهاد دهند و به کمیسیون بازگردد.

محمدحسن آصفری نیز در تذکری به عدم نظارت در شرکت‌های خودروسازی خصوصاً ایران خودرو اشاره کرد و گفت: امروز شاهد عدم گارانتی و استانداردهای لازم در حوزه خودرو هستیم. ایراد شورای نگهبان مشخص است و در بند 8 و 9 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مفاد ماده 4 و اقدامات صورت گرفته از سوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: اصلاحی که در کمیسیون صنایع انجام گرفته، بندهای (الف) و (ب) و (ج) دارد. بند (ج) ایرادی است که شورای نگهبان گرفته و نمایندگان آن را اصلاح کرده اند. در قانونی که در مجلس دهم تصویب و به شورای نگهبان رفته، کمیسیون در اصلاح ماده 4 بندهای (الف) و (ب) را اضافه کرده است. این موضوع بسیار مهمی است و موضوع فروش خودرو است.

وی افزود: در حال حاضر خودروها را به صورت قرعه کشی به فروش می‌رسانند و رانت‌هایی در این زمینه به وجود می‌آید. در حقیقت بندهای (الف) و (ب) را به ماده 4 اضافه کردند که نحوه فروش خودروها از طریق بورس انجام شود. این موضوع در صحن مجلس مورد بحث و بررسی قرار نگرفته و موافق و مخالفی صحبت نکرده و کمیسیون خودش این کار را انجام داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم در مسیر مجلس دهم و همین قانون حرکت کنیم، زمان را ذخیره کرده‌ایم و به مبحث مهمی پرداخته‌ایم و اگر آن را حذف کنیم، خلاف آیین‌نامه نیست و حق مجلس است که چیزی به آن اضافه یا از آن کم کند، ولی موضوع ارائه خودرو در بورس بسیار مهم است و مجلس باید در آن تصمیم بگیرد. ماده 4 این طرح را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم ولی همکاران در کمیسیون آن را مانند یک قانونگذاری جدیدی بررسی کنند و همه نظرها را بگیرند و نمایندگان هم پیشنهادشان را به کمیسیون ببرند تا بحث نابسامان خودرو سروسامان بگیرد.

در نهایت رئیس مجلس این طرح را برای بررسی بیشتر و اصلاح به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار