در آیین پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای؛

صالحی : زیرساخت و بن‌مایه‌های صنعت ملی هسته‌ای را حفظ کردیم

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بر همگان هویدا شد که زیرساخت‌ها و بن‌مایه‌های صنعت ملی هسته‌ای با وسواس بسیار حفظ شده است، تاکید کرد چنانچه مقامات و تصمیم‌سازان ارشد نظام امری را به مسئولان صنعت هسته‌ای تفویض کند، در زمانی کوتاه هنگامه امید برپا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
صالحی : زیرساخت و بن‌مایه‌های صنعت ملی هسته‌ای را حفظ کردیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیدعلی‌اکبر صالحی در آیین پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای با گرامی‌داشت شهدای هسته‌ای و با قدردانی از ارشادهای رهبر حکیم فرزانه انقلاب و هدایت‌های رئیس جمهور در مسیر توسعه دستاوردهای صنعت هسته‌ای، گفت: خوشبختانه در حال حاضر به رغم همه محدودیت‌ها و فشارهای ناشی از اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه از سوی بدخواهان ایران اسلامی، طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در حوزه‌های متعدد علوم و فنون هسته‌ای با قدرت و صلابت و با عطف و توجه به رهیافت‌های نظام اسلامی و رویکرد خردمندانه دولت محترم مبنی بر اجرای سیاست تعامل سازنده با جهان، مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از تصویب و اجرای صحیح قانون توسط سازمان انرژی اتمی ایران این حقیقت بر همگان هویدا شد که زیرساخت‌ها و بن‌مایه‌های این صنعت ملی با وسواس بسیار حفظ شده و چنانچه مقامات و تصمیم‌سازان ارشد نظام امری را به مسئولان صنعت هسته‌ای تفویض کند، در زمانی کوتاه هنگامه امید برپا خواهد شد. در این میان معرفی ۱۳۳ دستاورد جدید در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه تامین نیازمندی‌های بخش سلامت، صنعت، کشاورزی و نیز یاری رساندن به طرف‌های تامین انرژی در سطح ملی گواهی روشن بر این مدعا است.

وی با اشاره به دستاوردهای صنعت هسته‌ای گفت: به عنوان نمونه می‌توان به تولید سانتریفیوژ مورد نیاز مرکز انتقال خون، تولید ۱۱۰ زیست مولکول ایزوتوپی قابل استفاده در کیت غربالگری نوزادان، تولید صنعتی تیتانیوم پزشکی و همچنین تولید چند رادیو داروی جدید اشاره کرد که به راستی مایه مباهات و در خور تحسین است.

معاون رئیس‌جمهوری بیان داشت: همچنین عزم راسخ متخصصان حوزه علوم و فنون هسته‌ای در جهت برطرف کردن هنگامه دیگری در عرصه‌های مختلف، نکته‌ای است که از نظر اهل فن و دوستداران فناوری‌های نوین دور نخواهد ماند. یکی از ثمرات دستیابی به صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای سرریز دانش هسته‌ای و زمینه‌سازی برای شکوفایی دیگر صنایع راهبردی و علوم کاربردی در پهنه ایران اسلامی است.

وی یادآور شد: ما بر سرآنیم تا ضمن پایبندی به قوانین و تعهدات بین المللی و نیز تعامل با جهان بر اساس سه مولفه عزت، حکمت و مصلحت؛ بر توفیقات و دستاوردهای خود بیفزاییم. ناگفته پیداست که ما همچنان به تداوم یافتن حمایت‌های بزرگان و مردم شریف ایران نیازمند هستیم. با تقویت روحیه وحدت و همدلی و پایبندی همگانی به شعار اتحاد ملی و انسجام اسلامی بیش از پیش در تحقق اهداف کلان نظام در این عرصه راهبردی موفق خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار