مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

بنادر کشور 250 میلیون تن ظرفیت دارند

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: براساس اهداف فنی برنامه ششم توسعه تا پایان سالجاری به دنبال افزایش ظرفیت بنادر از حدود ۲۵۰ میلیون تن به بالغ بر ۲۸۰ میلیون تن در سال هستیم.

کد مطلب: ۱۱۷۶۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بنادر کشور 250 میلیون تن ظرفیت دارند

به گزارش ایسنا، محمد راستاد در حاشیه بازدید از زیرساخت ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد از مراودات بازرگانی کشور از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود لذا باید به گونه‌ای زیرساخت‌ها و تجهیزات و روبناهای بنادر را آماده نگه داریم که بتواند پاسخگوی تقاضا برای حوزه تجارت خارجی کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۲۵۰ میلیون تن در سال ظرفیت بنادر تجاری کشور است، افزود: با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در بنادر شمال و جنوب کشور داریم توانستیم به خوبی حمل و نقل دریایی کشور را مدیریت کرده و با بالاترین کیفیت و حداقل هزینه تخلیه و بارگیری و نگهداری انواع کالا انجام شود.

راستاد با اشاره به ظرفیت‌های بنادر تجاری کشور، تصریح کرد: خوشبختانه در ارایه خدمات بندری از قبیل واردات و صادرات و ترانزیت محصولاتی که از طریق کشورمان عبور می کند کمبود و نقیصه ای وجود ندارد و بنادر به صورت شبانه روز و در تمام شرایط فعال است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص مهمترین پروژه هایی که قبل از اتمام دولت تکمیل و بهره برداری می شود، تصریح کرد: طرح های توسعه ای در بندر شهید رجایی است که انتظار داریم تا پایان خردادماه سال جاری به پایان برسد و ما شاهد شروع بهره‌برداری از این پروژه ها باشیم.

وی افزود: اسکله های نفتی و پایانه کانتینری بندر شهید رجایی از دیگر برنامه های توسعه ای در حال اجرا است و با توجه روند کار پیش بینی می شود این پروژه در نیمه دوم خردادماه سال جاری به بهره‌برداری برسد و همزمان طرح‌های توسعه ای متعددی در کشور در حال اجرا یا در مراحل نهایی شدن است.

راستاد اضافه کرد: براساس اهداف فنی برنامه ششم توسعه تا پایان سالجاری به دنبال افزایش ظرفیت بنادر از حدود ۲۵۰ میلیون تن به بالغ بر ۲۸۰ میلیون تن در سال هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه بندر انزلی یکی از بنادر مهم در نوار شمالی کشور محسوب می شود، گفت: امروز قابلیت‌ها و توانمندی‌های مجتمع بندری انزلی تشریح شد و اقدامات و برنامه‌های سازمان برای بهبود وضعیت فعالیت بندرانزلی در دستور کار قرار گرفت؛ به ویژه لایروبی آب راه های منتهی به بندر و مدیریت رسوب گذاری در حوضچه های مجتمع بندری در دستور کار قرار گیرد تا این بندر در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل کانتینری در مجتمع بندری انزلی، تاکید کرد: با توسعه عملیات کانتینری در مجتمع بندری انزلی، صادرات و واردات با کیفیت و حجم بیشتری صورت بگیرد و امیدواریم با تجهیز ترمینال کانتینری در این بندر شاهد افزایش میزان حمل و نقل کانتینری در این بندر باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار