انهدام شبکه قاچاق و بازاریابی «بیت کوین» در بلوار فردوس؛ ۷ نفر دستگیر شدند

تهران (پانا) - رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت‌ ازانهدام شبکه قاچاق و بازاریابی دستگاه‌های بیت کوین در بلوار فردوس و دستگیری‌ ۷ نفر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
انهدام شبکه قاچاق و بازاریابی «بیت کوین» در بلوار فردوس؛ ۷ نفر دستگیر شدند

به گزارش پلیس امنیت اقتصادی، سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت به انهدام شبکه قاچاق و بازاریابی انواع دستگاه‌های بیت کوین اشاره و اظهار داشت: برابر اطلاع واصله‌ شبکه‌ای از افراد متخصص و تکنیسین‌های متبحر تعمیرات و مونتاژ دستگاه‌های بیت کوین در کشور و تهران اقدام به تعمیرات، قاچاق دستگاه‌ها و قطعات و لوازم مربوط و بازاریابی و فروش آنها در فضای مجازی توسط اپلیکیشن‌های دیوار، بایا ، شیپور و... به صورت غیر مجاز کرده و با دسترسی غیر مجاز به برق شهری موجبات مصرف غیر متعارف را رقم زدند.

وی افزود: در این راستا مامورین پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی لازم، ابتدا محل فعالیت آنها را واقع در بلوار فردوس شناسایی و پس از هماهنگی قضایی از محل که یک ساختمان مسکونی بود بازدید کردند.

سرهنگ ‌کارآگاه ولی پور گودرزی تصریح کرد: در بازرسی از محل مشخص شدکه این افراد با دایر کردن یک باب کارگاه در دل ساختمان مسکونی نسبت به مونتاژ و تعمیر دستگاه‌های ارز دیجیتال (بیت کوین ) اقدام کرده و در واحدهای دیگر نیز در حال راه اندازی و تست دستگاه های استخراج ارزبودند؛ همچنین واحد مسکونی دیگری را تبدیل به انباری مملو از قطعات و دستگاه‌های بیت کوین کرده بودند.

وی با بیان اینکه تعداد 7 نفر از متخصصین و تکنیسین های متبحر در این زمینه فعالیت داشتند تصریح کرد: شیوه بازاریابی آنها به این صورت بوده که با راه اندازی آتلیه عکاسی و فیلمبرداری در این خصوص عکس‌های باکیفیت تهیه و در فضای مجازی تبلیغ می‌ کردند و پاسخگوی سفارش مشتریان بودند، همچنین محصول را به آدرس مشتریان ارسال می کردند.

رئیس‌ پلیس امنیت اقتصادی پایتخت اعلام کرد: روز گذشته با تلاش مامورین و با استفاده از اصل غافلگیری و سرعت عمل این شبکه منهدم و حدود 70 میلیارد ریال انواع قطعات و دستگاه‌های قاچاق از آنها توقیف و 7 نفر متهم دستگیر شده و تحقیقات تکمیلی نیز ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار