افزایش 10 تا 15 درجه‌ای دمای هوا در کشور

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور و افزایش دمای هوا در بیشتر مناطق طی هفته جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 10 تا 15 درجه‌ای دمای هوا در کشور

صادق ضیاییان درباره وضع جوی کشور گفت: طی امروز در شمال و شرق خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات شمال شرق تهران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. فردا نیز بارش پراکنده در بخش‌های شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات شرقی البرز دور از انتظار نیست.

وی افزود: از فردا تا روز چهارشنبه ۱۶ تا ۱۸ فروردین جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود. طی روز پنجشنبه با ورود سامانه‌ای بارشی، بارش پراکنده، گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد در غرب کشور و طی روز جمعه (۲۰ فروردین) در بخش‌هایی از نیمه غربی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: طی ۲۴ ساعته آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط همراه با خیزش گرد و خاک است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در شمال شرق کشور کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد و از امروز تا سه‌شنبه دمای هوا در شرق و جنوب شرق بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: به‌تدریج از امروز تا اواخر هفته در سواحل دریای خزر و اردبیل دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و از فردا تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور روند تدریجی افزایش دما را خواهیم داشت همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۱۶ و ۱۷ فروردین دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه نیز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار