فلج صورت چه زمانی به‌وجود می‌آید؟

تهران (پانا) -  پس از وقوع شوک و حادثه، یا یک اتفاق و رویداد تلخ و حتی شکست عاطفی امکان دارد در کنترل احساسات با مشکلات پیچیده در حوزه سلامت جسم و روح خود مواجه شوید.

کد مطلب: ۱۱۷۴۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
فلج صورت چه زمانی به‌وجود می‌آید؟

به‌گزارش خراسان، استرس، نگرانی و شوک عاطفی می‌تواند آسیب‌های جدی به بدن برساند، از جمله: احتمال بروز حمله قلبی، سکته مغزی، ریزش مو، افسردگی و بی اشتهایی مفرط، تمایل به خودکشی، افزایش ضربان قلب، بی‌خوابی و بدخوابی. اما برخی دیگر از بیماری‌ها از جمله فلج صورت نیز می‌تواند به دلیل مشکلات عاطفی و استرس در افراد ایجاد شود. چندی پیش در رسانه‌ها خبری درباره ابتلای یکی از بازیگران هالیوودی به بیماری فلج صورت یا Bell's palsy face paralysis مطرح شد که به دلیل شکست عاطفی و طلاق از همسرش اتفاق افتاده و بر نیمی از صورت او اثر گذاشته است. پس از انتشار این خبر میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا درباره بیماری فلج صورت کنجکاو شده و آن را در فضای مجازی جست و جو کرده اند.

فلج صورت چیست؟
«فلج بل» باعث ضعف یا فلج موقت عضلات دریک طرف صورت می‌شود و می‌تواند برصدا، قوه چشایی و بینایی افراد تاثیر بگذارد. در اثر فلج صورت، عصب شماره هفت جمجمه که مسئول کنترل عضلات چهره است آسیب می‌بیند و فلج می‌شود، متاسفانه علت این اختلال شناخته شده نیست، اما استرس در بروز آن موثراست؛ از جمله دیگر عوامل ایجاد کننده این بیماری عفونت‌های ویروسی مانند مننژیت یا ویروس هرپس سیمپلکس است که باعث تبخال می‌شود. معمولاً این اختلال در میان کودکان زیر ۱۵ سال و بزرگ سالان بالای ۶۰ سال رایج است، از دیگر گروه‌های پرخطر زنان باردار، مبتلایان به دیابت و آنفلوآنزا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار