لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری در دوران پساکرونا

تبریز(پانا) - در دیدار معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استاندار آذربایجان شرقی بر برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری در دوران پساکرونا تاکید شد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری در دوران پساکرونا

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: باید برای دوران پساکرونا برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری و میزبانی از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: گردشگری نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و روابط میان کشورها دارد که متأسفانه با شیوع بیماری کرونا، این بخش بیشتر از سایر بخش‌ها دچار مشکل شد.
پورمحمدی افزود: توسعه ظرفیت‌های گردشگری یک ضرورت انکارناپذیراست که باید همواره مورد توجه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

وی با اشاره به بخشی از ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی، گفت: این استان در طول سال، میزبان صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی است؛ اما در یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا، آمار مسافران و گردشگران ورودی به استان به شدت کاهش یافته است.
استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: ما به غنا و توانمندی‌های فرهنگی آذربایجان، ایمان داریم و در کنار تمام سیاست‌‌ها، تلاش برای اعتلای فرهنگی جامعه را از اولویت‌های اصلی خود می‌دانیم.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این دیدار گفت: آذربایجان شرقی از استان‌های بسیار مهم، تاریخی، فرهنگی و گردشگرپذیر کشور محسوب می‌شود که همه ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

ولی تیموری با اشاره به تاثیرات شیوع بیماری کرونا در صنعت گردشگری، افزود: به‌رغم تمامی محدودیت‌ها، حمایت وزارت میراث فرهنگی از اصناف فعال در حوزه گردشگری ادامه دارد که از آن جمله می توان به امهال بدهی‌های مالیاتی و اعطای تسهیلات 12 درصدی به این بخش اشاره کرد.

وی از افزایش دو برابری تعداد گردشگران ورودی به کشور در حد فاصل سال‌های 96 تا 98 خبر داد و گفت: گردشگری، از مزیت‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران است که توجه ویژه و تخصصی به این حوزه، توسعه اقتصادی بیشتر کشور و کاهش اتکا به منابع نفتی را به دنبال خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار