جزئیات بیمه تکمیلی عمر و حوادث برای بازنشستگان ثبت نامی اسفند99

تهرلن (پانا) - طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، امکان برخورداری بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری از بیمه عمر و حوادث با شرایط ویژه و در سه سطح در اسفندماه ۹۹ فراهم شد؛ مدت زمان این بیمه نامه یک ساله و از یکم فروردین تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ است.

کد مطلب: ۱۱۷۴۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات بیمه تکمیلی عمر و حوادث برای بازنشستگان ثبت نامی اسفند99

فرایند ثبت نام در درگاه الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری در اوایل اسفندماه در پی درخواست بازنشستگان اصلاح شد و به این ترتیب بازنشستگانی که تمایل داشتند از این پوشش جدید بیمه‌ای برخوردار شوند، می‌توانستند با ورود به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس sabasrm.ir و مراجعه به بخش بیمه تکمیلی عمر و حادثه، ضمن اطلاع از ۳ سطح بیمه نامه، نسبت به انتخاب یکی از سطوح و ثبت‌نام در آن اقدام کنند.

مهلت ثبت‌نام در این سامانه تا ۲۷ اسفند ماه بود که به پایان رسید و این پوشش بیمه ای از ابتدای سال ۱۴۰۰ برقرار شده است.

در پرتال اطلاع رسانی صندوق بازنشستگی کشوری آمده است که نظر به درخواست‌های متعدد بازنشستگان و وظیفه بگیران گرامی در خصوص افزایش سقف بیمه عمر و حوادث گروهی، صندوق بازنشستگی کشوری مذاکرات لازم را برای دریافت پوشش مناسب برای بازنشستگان و وظیفه بگیران اقدامات لازم را به عمل آورده که ره‌آورد آن عبارت است از بالا بردن سقف پرداخت فوت به هر علت، بالا بردن سقف پرداخت فوت بر اثر حادثه، پرداخت غرامت روزانه بستری و پرداخت خسارت به منازل مسکونی شامل ساختمان، تأسیسات و اثاثیه در صورت بروز حوادثی مانند آتش سوزی، زلزله و سیل.

بدین ترتیب و بر اساس توافق با بیمه ملت، امکان برخورداری بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری از بیمه عمر و حوادث با شرایط ویژه و در سه سطح فراهم شد.

تمام بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری می‌توانند تحت پوشش این طرح قرار گیرند و تنها استثنا مربوط به افراد دارای سابقه بیماری‌های خاص مانند سرطان، دیالیز، تالاسمی، MS، بیماری‌های شدید اعصاب و روان، هپاتیت، هموفیلی، دیابت شیرین و ایدز است.

چنانچه بیمه شده‌ای بر اثر یکی از این بیماری‌ها فوت کند و پیش از قرار گرفتن تحت پوشش بیمه عمر مبتلا به چنین بیماری‌هایی بوده باشد، غرامت فوت پرداخت نمی‌شود.

اما در صورتی که فوت بر اثر سایر بیماری‌ها (از جمله کووید ۱۹) یا حادثه باشد یا بعد از قرار گرفتن تحت پوشش بیمه عمر به یکی از بیماری‌های یادشده مبتلا شود، شرکت بیمه متعهد به پرداخت غرامت فوت است.

مدت زمان این بیمه نامه یک ساله و از یکم فروردین تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ است و در صورت عدم ثبت نام، امکان افزوده شدن اسم در لیست تا دوره بعدی میسر نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار