اعلام آخرین مهلت شرکت در فراخوان جذب هیات علمی علوم پزشکی

تهران (پانا) - مهلت شرکت در فراخوان جذب و استخدام عضو هیات علمی پیمانی در رشته‌های علوم پایه و بالینی دانشگاه‌های علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی و پژوهشی ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ پایان می‌یابد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آخرین مهلت شرکت در فراخوان جذب هیات علمی علوم پزشکی

ثبت نام در فراخوان جذب و استخدام عضو هیأت علمی پیمانی در رشته‌های علوم پایه و بالینی دانشگاه‌ها / دانشکده‌های علوم پزشکی و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت بهداشت به صورت متمرکز و اینترنتی بوده و ملاک ثبت نام در فراخوان متقاضیان گرفتن کد رهگیری است.

مهلت ثبت نام از ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۹ آغاز شده است و داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ فرصت دارند مدارک لازم را بارگذاری کنند و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

داوطلبان در احتساب امتیازات علمی توجه داشته باشند که صرفاً به مستندات بارگذاری شده به صورت الکترونیکی در سامانه امتیاز تعلق می‌گیرد.

شرایط عمومی و اختصاصی جذب و استخدام عضو هیأت علمی پیمانی از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است.

بر اساس شرایط اختصاصی جذب، دارا بودن دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی (و یا گواهی دوره فلوشیپ) در رشته‌های بالینی و دانشنامه دکتری تخصصی (Ph.D) و یا مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پایه الزامی است.

حداکثر سن برای داوطلبین استخدام که مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند ۳۵ سال و برای دارندگان دانشنامه دکتری تخصصی (Ph.D) و دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی و یا دوره فلوشیپ ۴۵ سال است.

شرکت افراد مشغول به تحصیل در فراخوان ممنوع است اما شرکت متعهدین خدمت به دانشگاه‌ها و دانش آموختگان مقاطع مورد تأیید تحصیلی، در آزمون فراخوان دانشگاه‌ها بلامانع است.

دانش آموختگان مقاطع صرفاً دکتری تخصصی (Ph.D) و کارشناس ارشد جهت شرکت در فراخوان نیاز به شروع تعهدات در دانشگاه‌ها ندارند.

متقاضیان کارشناس ارشد و (Ph.D) که بنا به نیاز دانشگاه بصورت کتبی، تعهدات خود را به صورت غیر هیأت علمی می‌گذرانند نیز می‌توانند در فراخوان دانشگاه محل تعهد شرکت کنند و در صورت موافقت دانشگاه محل خدمت/ محل تعهد می‌توانند در فراخوان سایر دانشگاه‌ها شرکت کنند.

شرکت در فراخوان برای مشمولین قانون نحوه تأمین هیأت علمی، بعد از گذشت دوره ضرورت (۲۴ ماه) میسر است. جذب نهایی و پیمانی شدن افراد مذکور پس از اتمام تعهد و انجام فرایند صدور کارت پایان خدمت خواهد بود.

عنوان رشته متقاضی باید با عنوان رشته درج شده در فراخوان دقیقاً مطابقت داشته باشد و پذیرش مدارک مشابه ممنوع است.

بر اساس مصوبات هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، نخبگان می‌توانند جهت شرکت در فراخوان ۵ انتخاب داشته باشند که باید دو انتخاب آموزشی و دو انتخاب پژوهشی باشد. واجدین شرایط نخبگی با امتیاز ویژه در فرآیند پذیرش هیأت علمی دانشگاه‌ها دارای اولویت هستند مشروط بر آنکه گواهی نخبگی را در زمان شرکت در فراخوان ارائه کنند.

ایثارگران شامل فرزندان و همسران شهدا، جانبازان ۱۵ درصد و بالاتر، آزادگان و همسران و فرزندان آنان، همسران و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، رزمندگان با حداقل ۶ سابقه حضور در جبهه که دارای مدرک علمی دکتری مورد تأیید وزارتین علوم و بهداشت هستند و شرایط علمی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشته باشند در اولویت استخدام قرار دارند.

متقاضیانی که از طریق آموزش از راه دور (دوره‌های مجازی) و یا دوره‌های غیرحضوری تحصیلات خود را به پایان رسانیده اند نمی‌توانند در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شرکت کنند.

اعضای هیأت علمی شاغل به صورت رسمی و پیمانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور نمی‌توانند در فراخوان شرکت کنند.

متقاضیانی که بورسیه دانشگاه خاصی هستند تنها در صورت انتقال تعهدات بورس به دانشگاه دیگر می‌توانند در فراخوان آن دانشگاه شرکت کنند، در غیر این صورت تنها می‌توانند در فراخوان دانشگاه محل تعهد بورسیه شرکت کنند.

متقاضیان دارنده مدرک تحصیلی بالاتر از رشته و مقطع اعلام شده در فراخوان، حق شرکت در فراخوان اعلام شده در مقطع پایین‌تر را ندارند.

دانش آموختگان رشته‌های مامایی، بهداشت باروری و کلیه گرایش‌های پرستاری تنها به صورت بالینی جذب دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهند شد. دانش آموختگان رشته‌های طب هوا فضا- طب ورزشی- طب کار- پزشکی اجتماعی و طب سالمندی پس از فراغت از تحصیل می‌توانند در فراخوان شرکت کنند. دانش آموختگان رشته پزشکی قانونی به شرط ارائه عدم نیاز سازمان پزشکی قانونی می‌توانند در فراخوان شرکت نکنند.

استخدام اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی منوط به موافقت سازمان اداری استخدامی کشور با اعطای مجوز جهت جذب خواهد بود. همچنین استخدام منوط به داشتن ردیف و مجوزهای استخدامی توسط دانشگاه‌های ذیربط است. استخدام اعضای هیأت علمی در مرتبه استادیار به صورت تمام وقت جغرافیایی و در مرتبه مربی به صورت تمام وقت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار