واکنش آبفا کشور به جیره‌بندی آب

تهران (پانا) - شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با صدور اطلاعیه‌ای درباره اخبار مربوط به آغاز جیره بندی آب در برخی شهرها واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
واکنش آبفا کشور به جیره‌بندی آب

به گزارش شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، این شرکت اعلام کرد: طی روزهای اخیر اخباری از آغاز جیره بندی آب در شهر کرج و بحران آب در ۱۲ کلانشهر کشور در برخی سایت‌های خبری و فضای مجازی منتشر شده است.

در متن اطلاعیه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور آمده است: «با عنایت به اخبار منتشر شده در تعدادی از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در باره «مواجهه ۱۲ کلانشهر امسال با بحران تامین آب و شروع جیره‌بندی آب در شهر کرج» به آگاهی می‌رساند اطلاع رسانی در باره آخرین وضعیت شهرهای مواجه با تنش آبی در تابستان ۱۴۰۰ در نشست‌های خبری برگزار شده توسط اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تاریخ‌های ۲۴ و ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ انجام شده است که اخبار صحیح منتشر شده در تاریخ‌های مذکور قابل دسترسی است.

در همین رابطه ذکر این نکته ضروری است که از سال های گذشته به دلیل مسایل مختلفی به ویژه خشکسالی‌های متوالی، تعدادی از شهرهای کشور در معرض تنش آبی قرار گرفته‌اند.

منظور از تنش آبی، فزونی مصرف نسبت به تامین در پیک روزانه در فصل تابستان است.

در طول این سال‌ها نیز همواره تلاش بر این بوده است که با اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اثرات این خشکسالی بر تامین آب شرب به حداقل برسد و در نتیجه اجرای این طرح‌ها، تعداد شهرهای در معرض تنش آب شرب از ۵۴۷ شهر در تابستان سال ۱۳۹۴ به ۱۷۰ شهر در تابستان سال ۱۳۹۹ کاهش یافته است.

خبر منتشره در این خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مربوط به تابستان سال ۱۳۹۳ بوده که نقل قول منتشر شده در سال ۹۳ نیز صحت نداشته و همان موقع تکذیب شده است. حتی در آن سال نیز با اقدام ضربتی صورت گرفته ظرف مدت ۴۷ روز، از جیره‌بندی آب در شهر کرج جلوگیری بعمل آمده و در حال حاضر نیز تامین آب شهر کرج پایدار است.

با تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته توسط وزارت نیرو، در حال حاضر هیچ کلانشهر کشور دارای جیره‌بندی آب نیست و اجرای مستمر پروژه‌های زودبازده برای کاهش سطح تنش آبی در کل کشور در حال انجام است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار