مشاور آموزشگاه دوره اول متوسطه الزهرا(س) آموزش و پرورش اسلامشهر:

استفاده از تجربیات یک سال گذشته تحصیل دانش‌آموزان درفضای مجازی

اسلامشهر (پانا) - اکنون ما یک سال از دوران سخت کرونارا پشت سر گذاشتیم و اندوخته‌های ما می‌بایست برای سال آینده مورد توجه قرار بگیرد،زیرا هنوز جهان و ایران درگیر ویروس کرونا هستند.

کد مطلب: ۱۱۷۳۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از تجربیات یک سال گذشته تحصیل دانش‌آموزان درفضای مجازی

سهیلا جامع مشاور آموزشگاه دوره اول متوسطه الزهرا(س) آموزش و پرورش اسلامشهر در خصوص آسیب شناسی مشکلات دانش‌آموزان در ایام کرونا و خصوصا"یک سال گذشته اظهار کرد: ویروس کرونا تاثیر زیادی در درجه اول بر شیوه زندگی مردم جامعه جهان و کشور ما گذاشت و زندگی را تغییر کلی داد و بسیاری از تعاملات اجتماعی عوض شد و آموزش مجازی جای حضور دانش‌آموزان در مدارس را گرفت.

او افزود: البته باید به این نکته هم توجه داشت که قرنطینه‌های خانگی و عدم دیدار افراد با یکدیگر درجامعه منجر به رفتارهایی از جمله،افسردگی، ناراحتی، خوددرگیری و...شد و مشکلاتی که ما اصلا" فکر آن را هم نمی‌کردیم نمایان شد و پیدا کردن راهکارهای مناسب ضرورتی مهم به حساب آمد و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت در این اوضاع از نقش موثرتری برخوردار هستند.

جامع تصریح کرد: همچنین دانش‌آموزان و معلمان برای نخستین بار با نرم افراز شاد در فضای مجازی روبه رو شدند و با توجه به مشکلاتی از جمله قطعی اینترنت، کمبود گوشی و تبلت دانش‌آموزی و ...با بررسی و استفاده از تجربیات خود توانستند بسیاری از مشکلات را شناسایی و با همکاری مسئولان آموزش و پرورش و کارشناسان مربوط حل کنند.

مشاور آموزشگاه دوره اول متوسطه الزهرا(س) آموزش و پرورش اسلامشهر بیان کرد: اکنون ما یک سال از این دوران سخت را پشت سر گذاشتیم و اندوخته‌های ما می‌بایست برای سال آینده مورد توجه قرار بگیرد،زیرا هنوز جهان و ایران ما درگیر ویروس کرونا هستیم و اگرچه اقداماتی در زمینه تولید واکسن کرونا انجام شده ، لیکن فعلا" در اول راه قرار داریم.

سهیلا جامع تأکید کرد: در راستای ایجاد فضای بهتر در سال 1400جهت دانش‌آموزان در دوران کرونا ، و در مرحله کنونی ایام نوروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی دیدارهایی خانوادگی و دوستانه داشته باشیم و برای ادامه راه در کنار فعالیت‌های درسی در شبکه شاد،برنامه‌های گروهی از جمله فعالیت‌های علمی، موسیقی، شرکت در مسابقات و مشاعره‌ها و ... اجرا کنیم و والدین هم ضمن استمرار همکاری با کادر واحدهای‌آموزشی از نظرات متخصصین روانشناسی در جهت فرزندان خود در دوران کرونایی استفاده کنند.

خبرنگار دانش‌آموز: رومینا معبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار