تیراندازی در سالی که گذشت؛ از تفنگ بی‌فشنگ ملی‌پوشان المپیکی تا قهر و اختلاف سلیقه فدراسیون با خانم سرمربی

تهران (پانا) - اگرچه تیم ملی تیراندازی کشورمان موفق به کسب ۶ سهمیه المپیک توکیو شده است اما سال گذشته این رشته ورزشی با حواشی زیادی روبه‌رو شد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تیراندازی در سالی که گذشت؛ از تفنگ بی‌فشنگ ملی‌پوشان المپیکی تا قهر و اختلاف سلیقه فدراسیون با خانم سرمربی

شیوع ویروس کرونا در سال گذشته جهان ورزش را متحول کرد، در اواخر سال گذشته که به صورت رسمی خبر شیوع این ویروس در ایران اعلام شد، ورزش تحت تاثیر آن قرار گرفت و از همان ابتدا ورزشکاران با تعطیلی اردوها و تمرینات و لغو مسابقات خود روبه‌رو شدند.

رشته تیراندازی هم از ابتدای اسفندماه ۹۸ با تعطیلی اردوها مواجه شد، البته تیراندازی در سالی که گذشت علاوه بر تعطیلی اردوها و لغو مسابقات، به دلیل مسائل حاشیه‌ای در صدر جدول بود. ملی‌پوشان این رشته ورزشی که موفق به کسب ۶ سهمیه المپیک شده بودند در سال گذشته با حواشی زیادی روبه‌رو شدند.

تفنگ‌های بی‌فشنگ؛ معضل همیشگی تیراندازی

البته یکی از مشکلات همیشگی تیراندازی در سال‌های اخیر، نبود فشنگ و تجهیزات بود، به دلیل بحث تحریم‌ها ملی‌پوشان همیشه با مشکل فشنگ روبه‌رو بودند و در سال شیوع ویروس کرونا و لغو تمامی مسابقات برون مرزی این مشکل پیشتر از گذشته تیراندازی ایران را دچار چالش کرد، چرا که از سوی فدراسیون تیرانذازی چنین بذنامه‌ریزی شده بود که ملی‌پوشان در هر سفری فشنگ‌های خریداری شده را با خود به ایران بیاورند، در یکی از سفرهای تیم ملی به آلمان فشنگ‌ها خریداری شد اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی این فشنگ‌ها در آلمان ماند و زمان اعزام آن‌ها مشخص نیست!

تمرین ملی‌پوشان در خانه

تیم ملی تیراندازی کشورمان که صاحب ۶ سهمیه المپیک توکیو شده بود،با شیوع ویروس کرونا خانه‌نشین شد و ملی‌پوشان مجبور شدند تمرینات را در خانه با دستگاه شبیه‌سازی شده پیگیری کنند، در ابتدای سال ۹۹ تا چندین ماه وضعیت به همین شکل بود تا اینکه به درخواست کادر فنی از اواسط تیرماه اردوی ملی‌پوشان به صورت محدود آغاز شد و ملی‌پوشان توانستند پس از چندین ماه دوری در اردو حاضر شوند الیته با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت، تمرین ملی‌پوشان در ساعت محدودی برگزار می‌شد.

اوج اختلاف در تیم ملی تفنگ و خانه‌نشینی ۶ ماه ملی‌پوشان!

مشکلات تیراندازی به همینجا ختم نشد و پس از مدتی که اردوها به صورت محدود برگزار شد، اختلاف و حاشیه در تیم ملی تفنگ به وجود آمد، الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ که قراردادش تا پایان المپیک بود، پس از اتمام قرارداد درخواست‌های برای بهتر پیش‌بردن شرایط و همچنین تهیه فشنگ و مهمات داشت اما از نظر فدراسیون تیراندازی این خپاسته‌ها امکان‌پذیر نبود و به همین خاطر تا مدت‌ها وضعیت تمدید قرارداد او با تیم ملی تیراندازی مشخص نبود و البته که مسئولان فدراسیون تیراندازی هم هیچ زمانی در مورد حل شدن مشکلات و تمدید قرارذاد این سرمربی صحبت نمی‌کردند تا اینکه بالاخره صدای نلی‌پوشان هم به صدا درآمد و آنها هم به حمایت از مربی خود اردوی تیم ملی را ترک کردند، همین موضوع سبب شد که ملی‌‌پوشان تیراندازی در خانه تمرینات را ادامه بدهند و الهام هاشمی هم با وجود اینکه قراردادش با فدراسیون تیراندازی به پایان رسیده بود اما در خانه پیگیر تمزینات شاگردانش بود و آن‌ها را بررسی می‌کرد.

اختلاف نظر الهام هاشمی با فدراسیون تیراندازی چندین ماه طول کشید و در این مدت بسیاری از مسئولان ورزش به این موضوع ورود کردند تا مشکلات را حل کنند،چندین جلسه بی‌نتیجه برگزار شد تا اینکه بالاخره پس از گذشت چندین ماه بالاخره قرارداد تمدید شد و ملی‌پوشان هم به اردوی تیم ملی بازگشتند‌.

مدال‌آوری تیراندازان در کارزار المپیک

تیم ملی تیراندازی در المپیک ریو با ۵ تیرانداز در ۸ ماده راهی المپیک شد و در نهایت الهه احمدی و نجمه خدمتی موفق به صعود به مرحله فینال شدند هر چند که در کسب مدال المپیک ناکام ماندند اما موفق به صعود به مرحله فینال شدند و احمدی هم در جایگاه ششمی قرار گرفت. برای حضور در المپیک توکیو ملی‌پوشان موفق به کسب ۶ سهمیه المپیک شدند و اتفاقا اولین چراغ سهمیه المپیک هم توسط نجمه خدمتی روشن شد.
در مسابقات جام جهانی هند هم تیراندازان به خصوص حسین باقری و گلنوش سبقت‌اللهی این شانس را داشتند که از طریق رنکینگ به سهمیه المپیک دست یابند اما دست هر دو از کسب سهمیه کوتاه ماند اما جواد فروغی موفق به کسب مدال ارزشمند طلا در این رقابت‌ها شد و همچنین تیم میکس هم به نشان نقره رسید. اگرچه تیراندازان ایران با مشکلات بسیار زیادی از جمله نبود فشنگ و مهمات دست و پنجه نرم می‌کند اما عملکرد درخشان تیراندازان در این سال‌های اخیر سبب شده که به کسب مدال المپیک توسط تیراندازان امیدوار باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار