تحلیل نتایج بازدید کلاس های شیشهای در بهارستان یک
بهارستان یک(پانا)- تحلیل نتایج بازدیدهای طرح کلاس شیشه ای به همت کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی ابتدایی ناحیه یک بهارستان، انجام شد.
الهام صیادی معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان در خصوص بازدیدهای کلاس شیشهای گفت: از آنجاییکه نظارت و کنترل یکی از اجزای اصلی مدیریت محسوب میشود، بهطوری که بدون توجه به این جزء سایر اجزا مدیریت، از قبیل برنامهریزی، سازماندهی و هدایت نیز ناقص بوده و تضمینی برای انجام درست آنها وجود ندارد؛ هدف و فلسفه وجودی نظارت و کنترل اصلاح و بهبود است.
در ادامه سمانه رحیمی کارشناس تکنولوژی و گروههای آموزش ابتدایی افزود: هدف از انجام کنترل و نظارت عبارت است از این که مشخص گردد آیا سازمان یا موسسه به اهداف خود نایل آمدهاست یا خیر و اگر اهداف محقق شده، استحقاق اهداف به چه میزان است. در راستای دستیابی به این هدف، تیم نظارت معاونت ابتدایی منطقه متشکل از ۵ نفر از کارشناسان مقطع در طول ۱۴ هفته از همه مدارس اعم از دولتی و غیردولتی بازدید به عمل آوردند.
رحیمی ادامه داد: از جمله اهداف نظارت بررسی وضعیت فعالیت معلمان در فرآیند آموزشی و پرورشی در سه مرحله فعالیتهای مقدماتی کلاس مجازی، فعالیتهای یاددهی یادگیری و نحوه ارزشیابی و توجه به تفاوتهای فردی و استفاده از تکالیف مهارت محور، بررسی وضعیت مدارس بر فعالیت همکاران، تشویق کارکنان آموزشی و معلمان خلاق در مدارس، به عنوان اهداف اصلی نظارت محسوب میشد.
او افزود: تعداد ۹۷۱ کلاس درس که ۴۷۰ کلاس متعلق به مدارس دخترانه، ۱۸۱ کلاس نوبت صبح و ۲۸۹ کلاس نوبت ظهر و ۵۰۱ کلاس متعلق به مدارس پسرانه، ۲۳۷ کلاس نوبت صبح و ۲۶۴ کلاس نوبت ظهر بودند، بازدید به عمل آمد.
الهام صیادی معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان در خصوص بازدیدها گفت: از جمله نکات و نتایج حائز اهمیت بازدیدهای مجازی روزانه، کل کلاسهای بازدید شده مؤفق به کسب معدل ۰۳/۶۲ شدند.
او خاطرنشان کرد: میانگین نمرات مدارس دخترانه ۱۴/۵۳ و میانگین نمرات مدارس پسرانه ۸۵/۴۶ است.
از میان محورهای مورد بررسی و پرکابردترین محور که نشان از اهمیت جایگاه آن در میان معلمان است، محور توجه به تفاوتهای فردی و استفاده از تکالیف مهارتمحور که با کسب نمره ۴/۹۳ به عنوان اولین و محور استفاده از ایجاد انگیزه قبل از تدریس و آمادهسازی کلاس برای تدریس مفاهیم جدید با کسب نمره ۴۵/۷۴ به عنوان کمکاربردترین محور در میان کلاس درس شناسایی شد. پس از آن به ترتیب استفاده از محتوای خودساخته ۱۸/۷۵، تشویق دانشآموزان برتر ۸۸/۷۸، فعالیت تکمیلی حین و پس از تدریس ۸/۸۲، تعامل سازنده و مثبت دانشآموزان در گروه ۳۱/۸۳ و برقراری ارتباط اولیه با دانشآموزان در آغاز کلاس درس با کسب نمره ۶۷/۸۸ بیشترین جایگاه را در میان فعالیتهای همکاران در کلاس درس دارا بودند.
همچنین فرایند کنترل و نظارت در مدیریت، فرایندی است برای افزایش انگیزش افراد در فعالیتهای سازمانی که منتهی به تحقق اهداف سازمان میگردد؛ باید تلاش کرد تـا پس از شناسایی دقیق مشکلات و موانع، آنها را ریشهیابی کرده و راهحلهای اصلاحی را ارائه نماییم.
در راستای سیاستهای تشویقی و انگیزشی برای کارکنان آموزشی، حدود دهدرصد از معلمان و معاونین برتر و خلاق جهت تقدیر، شناسایی شدند که با همراهی مدیریت آموزش و پرورش منطقه مراتب تقدیر از آن همکاران در دست اقدام میباشد.
صیادی در پایان گفت: با آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون برای همه همکاران گرامی که با نهایت تلاش خود سکانداران نظام تعلیم و تربیت کشور میباشند؛ امید است همواره در مسیر دستیابی به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران و در پرتو عنایات حضرت حق و ولی عصر موفق و مؤید باشید.
خبرنگار دانشآموز: مهدیه درختی
ارسال دیدگاه