تبلوری ماندگار از جلوه‌های معلمی در گلستان؛

معلم پژوهنده ای که توانست بیش از 65 دانش‌آموز ترک تحصیل را به مدرسه بازگرداند

تهران (پانا) - عباس همرنگ؛ معلم پژوهنده گلستانی توانست بیش از 65 دانش‌آموزان ترک تحصیل را در حین انجام طرح پژوهشی خود به مدرسه بازگرداند.

کد مطلب: ۱۱۷۳۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
معلم پژوهنده ای که توانست بیش از 65 دانش‌آموز ترک تحصیل را به مدرسه بازگرداند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، در آغازین روزهای بهار1400، عباس همرنگ معلم پژوهنده شهرستان گرگان در مصاحبه با استودیو همکلاسی از جذب و باز گرداندن بیش از 65 دانش آموزان ترک تحصیل در حین انجام طرح پژوهشی به مدرسه خبر داد.

همرنگ در این باره اظهار داشت: طرح پژوهشی" شناسایی علل افزایش ترک تحصیل و راهکارهای مؤثر مقابله با آن در دوره متوسطه دوم گلستان" به پیشنهاد شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان به اجرا در آمد؛ در این طرح جامعه هدف 4828 نفر از دانش آموزان ترک تحصیل دختر و پسر در 14 شهرستان استان گلستان بوده است. برای انجام این طرح پژوهشی در مدت 6 ماه به روستاها و شهرهای استان مراجعه و کار مشاهده، مصاحبه و تکمیل پرسشنامه ها صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: در طی این مدت با بیش از 200 نفر از این دانش آموزان به صورت حضوری ارتباط گرفته شد. همچنین بیش از 12هزار دقیقه تماس تلفنی و 5 هزار پیامک با تمامی دانش آموزان ترک تحصیل که موفق به احصای شماره های تماس آنها شده ایم، صورت گرفت و به حول و قوه الهی در کنار انجام این طرح پژوهشی، موفق به جذب بیش از 65 نفر از دانش آموزان ترک تحصیل و آینده سازان این مرز و بوم به مدرسه شدیم که برخی از این دانش آموزان دارای استعدادها و توانایی های بسیار بالایی بوده اند.

همرنگ در پایان گفت: امید است با انجام این تحقیق گامی مثبت در جهت شناسایی و رفع معضل ترک تحصیل برداشته و در آینده ای نزدیک با حمایت و مشارکت همه افراد و دست‌اندرکاران شاهد کاهش و برچیده شدن این معضل در ایران عزیز و استان گلستان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار