ملارد شهری با قدمت تاریخی

ملارد(پانا)- مَلارد یکی از شهرهای استان تهران در ایران است. از آثار باستانی ملارد می‌توان به تخت رستم ،تخت کیکاووس و بقعه امامزاده ابراهیم(ع) اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ملارد شهری با قدمت تاریخی

از جاهای دیدنی ملارد می توان به بقعه امامزاده ابراهیم(ع)، اشاره کرد. این امامزاده به باور اهالی، مدفن امامزاده سیدابراهیم از فرزندان امام هادی(امام علی النقی(ع)) است و از قدیم الایام یکی از زیارتگاه‌های مورد توجه اهالی ملارد و روستاهای پیرامون بوده است. در تشریح شکل و نمای قدیمی آن می‌توان گفت: اتاقکی بود کاهگلی و بدون زرق و برق که با مصالحی از خشت و گل ساخته شده بود و در وسط آن معجری چوبی که از قدمت زیادی برخوردار نبود قرار داشت. درب ورودی آن پوسیده و موریانه خورده و بام آن کاهگلی و کمی انحنا و قوس داشت.

قلعه محمود آباد در روستای محمود آباد از توابع دهستان اخترآباد بخش صفادشت و در شمال جده اختر آباد به بیدگنه واقع شده است . ویژگیهای ساختمانی قلعه محمودآباد عبارت است از : باروی چینه‌ای به ارتفاع ۴ متر در چهار ضلع و برج های مدور به ارتفاع ۸ متر در چهارگوشه قلعه . باروها از ۷ تا ۸ ردیف چینه تشکیل شده است و مقطه باروها شبیه مثلثی است که با افزایش ارتفاع ضخامت کاهش می‌یابد .قدمت قلعه محمودآباد به دوران صفویه می‌رسد.

تپه ارسطو یکی دیگر از آثار ارزنده تاریخی ملارد به شمار می‌رود، اثری که از پیشینیان به یادگار مانده و در حال حاضر شهرستان مذکور، میراث دار تپه‌ای است که راوی حکایت‌های بسیاری است، ۹ هزارسال قدمت و چهار هزار و ۲۰۰ سال زندگی مستمر و بدون وقفه در این خطه به همراه کشف آثار سفالی از عصر آهن، انبار آذوقه و اسکلت‌های انسان، همگی مؤید شکوه، عظمت و اقتدار ایرانیان در ادوار دور است.

مجتمع فرهنگی تجاری تفریحی بازینو از چهار سال پیش در هفت طبقه ساخته شد و برای اطمینان از کیفیت دستگاه‌های بازی ۱۲۰ دستگاه بازی را از ایتالیا، آلمان، انگلیس و کانادا وارد کرده‌اند تا پیشرفته‌ترین مجموعه شهربازی طبقاتی سرپوشیده کشور ساخته شود. ۴۰۰۰ نفر می‌توانند همزمان از امکانات اینجا استفاده کنند. می‌توانید از سالن‌های بولینگ، بیلیارد، هاکی، پینت بال، سالن تولد و پیست ماشین سواری بزرگسالان همینطور کلبه گریم و بازی‌های کامپیوتری به علاوه فست فود رستوران آنجا هم استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار