پیام تسلیت سفیر ایران در فرانسه برای درگذشت فرانسوا نیکولو

تهران (پانا) - سفیر ایران در فرانسه در توییتی با تسلیت درگذشت «فرانسوا نیکولو» سفیر پیشین فرانسه در ایران نوشت: او شخصی فرهیخته، انسانی منصف و واقع‌گرا و محققی آگاه و علاقمند به فرهنگ و تاریخ ایران بود.

کد مطلب: ۱۱۷۲۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام تسلیت سفیر ایران در فرانسه برای درگذشت فرانسوا نیکولو

بهرام قاسمی روز دوشنبه در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: خبر درگذشت فرانسوا نیکولو تاسف‌بار و غیرقابل باور بود. او شخصی فرهیخته، انسانی منصف و واقع‌گرا و محققی آگاه و علاقمند به فرهنگ و تاریخ ایران بود. نیکولو دیپلماتی مجرب بود و طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ سفیر فرانسه در ایران بود.

سفیر ایران در فرانسه تصریح کرد: در آخرین دیداری که چند هفته قبل داشتیم پیرامون موضوعات گوناگونی بخصوص تحولات آمریکا و بحث هسته‌ای ایران صحبت کردیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: او نگارش کتابی تحقیقی را در دست اتمام داشت که موضوع آن بحث هسته‌ای ایران از ابتدای طرح آن قبل از انقلاب اسلامی تاکنون و بر اساس اسناد دولت فرانسه است.

وی افزود: نیکولو تاکید داشت که برای اتمام تحقیق و انتشار کتاب خود به ۶ ماه وقت دیگر نیاز دارد.

سفیر ایران در فرانسه در این پیام، فقدان او را به بازماندگان و تمامی مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی فرانسه و آنانی که در جهت تعمیق درک مشترک میان دو ملت ایران و فرانسه مجدانه و منصفانه تلاش می‌کنند، تسلیت گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار