خرید 8 گوشی هوشمند برای دانش آموزان محروم با مساعدت معلم روستایی در کاشمر

معاون دبستان روستایی: اگر در مقابل تغییرات مقاومت کنیم، خودمان عقب می مانیم

کاشمر(پانا) - معاون دبستان دخترانه فدافن با همکاری دوستانش برای تعدادی از دانش آموزان محروم روستا در کاشمر در ایام کرونا گوشی و وسایل لازم تحصیلی را تهیه کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
خرید 8 گوشی هوشمند برای دانش آموزان محروم با مساعدت معلم روستایی در کاشمر

معصومه حلیمیان، معاون دبستان دخترانه فدافن در گفت و گو با پانا در این خصوص عنوان کرد: «ما معلمان باید خودمان را به روز کنیم و مطابق با شرایط پیش برویم. اگر در مقابل هر تغییری که اتفاق می افتد مقاومت کنیم و با آن همسو نشویم، در نهایت خودمان عقب می مانیم. فضای مجازی سخت است، اما امروزه زندگی با اینترنت پیش می رود و باید از این موهبت استفاده کنیم. اگر بخواهیم از زاویه مثبت به این مسئله نگاه کنیم، می بینیم با وجود شیوع کرونا هم اکنون باید همه دانش آموزان از درس ها عقب می ماندند، ولی با فضای مجازی این قدرت به ما داده شد که از تدریس عقب نمانیم.»

وی در ادامه از شیرین ترین خاطره و سخت ترین فعالیتش در مدرسه می گوید.«لحظه باسواد شدن دانش آموزانم شیرین ترین خاطره من در مدرسه است، چون عشق و علاقه زیادی به معلمی دارم. از طرفی، سخت ترین فعالیت من بازسازی اندیشه شاگردان و رشد و ارتقای دانش آموزان برای آموختن مهارتهای زندگی بوده است.»

حلیمیان، در مورد معلمان خود در دوران تحصیل نیز صحبت کرد.«بهترین معلم من در دوران تحصیل، معلم کلاس اولم بوده که بسیار مهربان بود و در کنار درس، مهارت های بسیاری را برای زندگی به من آموخت.»

این معاون مدرسه در خصوص صدمات کرونا اینگونه عنوان کرد.«کرونا لطمه بزرگی به درس خواندن بچه ها زد و مهمترین فعالیت ما معلمان در دوران کرونا آموزش به همراه رعایت پروتکل های بهداشتی بود. حالا هم در فضای شبکه شاد ما می توانیم راحت تر از قبل با دانش آموزان در ارتباط باشیم واز لحاظ آپلود کردن ویدئوهای علمی خیلی راحت تر هستیم، اما تفاوتش با مدرسه اینجاست که در کلاس های حضوری دانش آموزان راحت تر می توانند سوالات خود را مطرح کنند و این برای رشد علمی بیشتر، بهتر کمکشان می‌کند.»

وی تنها توقع خود را از مسئولان، فراهم کردن امکانات آموزشی و تقویت زیر ساخت های ارتباطی دانست.

این معاون سختکوش مدرسه ای روستایی که امکانات حداقلی برای آموزش دارند، طرح ها و برنامه های زیادی را در فضای مجازی، شخصا برای دانش آموزان تولید کرده و در اختیار آنان می گذارد که کلیپ های شاد و آموزنده و مسابقه های هیجان انگیز نیز تهیه کرده و به شور و نشاط دانش آموزان کمک می کند. همچنین در کنار این کارها با مساعدت گرفتن از دوستان و آشنایان در حد توان مشکلات مالی و تحصیلی آنان را نیز حل می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار