معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:‌

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۹۱ کیلومتر بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان 

تهران (پانا) - به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر وزیر راه وشهرسازی به استان سیستان و بلوچستان و در راستای تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل مناطق کمتر توسعه یافته، ۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۴۱ کیلومتر از باند دوم بزرگراه چابهار- ایرانشهر- خاش- زاهدان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۹۱ کیلومتر بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان 

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰ کیلومتر از بزرگراه‌های این استان واقع در کریدور شمال-جنوب و شرق به غرب کشور افتتاح شد و به این ترتیب بزرگراه های این استان به ۳۷۰ کیلومتر رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۲۴ کیلومتر از باند دوم محور میرجاوه- زاهدان- بم به عنوان بخشی از کریدور شرق به غرب کشور گفت و افزود: این محور یکی از مسیرهای ترانزیتی کشور است که موجب تسهیل جا به جایی کالا و مسافر از مرز میرجاوه به سمت غرب و مرکز کشور می‌شود و نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه و کشور دارد.

خادمی بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر محور زاهدان- بیرجند با حضور وزیر راه و شهرسازی را یکی دیگر از برنامه‌های این سفر اعلام کرد و افزود:‌ این محور بخشی از کریدور شمال- جنوب است که در گذشته ۷۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و در این سفر نیز ۱۰ کیلومتر دیگر با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در ادامه از افتتاح ۶ کیلومتر از باند دوم محور زابل- زاهدان خبر داد و اظهار داشت: این مسیر نیز یکی از شریان‌های اصلی این استان است و بهره‌برداری از آن تاثیر مهمی در افزایش ظرفیت عبوری، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت دارد.

وی ادامه داد: بهره برداری از ۱۰ کیلومتر راه اصلی محمد آباد- زهک- میلک هم با توجه به اتصال به مرز افغانستان و ترانزیت کالا و مسافر نقش مهمی در توسعه استان دارد.

وی در خصوص حجم عملیات اجرایی صورت گرفته در این ۵۰ کیلومتر توضیح داد و گفت: ۸۳ هزار ۹۲ مترمکعب خاکبرداری، ۸۵۸ هزار ۷۱۵ خاکریزی، ۳۷ هزار و ۵۷۴ متر مکعب بتن ریزی،بیش از ۲۳۰ هزار اساس و زیراساس و ۱۲۶ هزار و ۵۱۷ تن آسفالت ریزی در این بزرگراه ها صورت گرفته است.

آغاز عملیات اجرایی ۴۱ کیلومتر بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی ۴۱ کیلومتر بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت:‌ احداث باند دوم ۲۳ کیلومتر از محور چابهار- نیکشهر-ایرانشهر و ۱۸ کیلومتر از محور خاش- ایرانشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

وی ادامه داد: این پروژه ها بخشی از محور مهم ترانزیتی چابهار- ایرانشهر- زاهدان هستندکه مهمترین پس کرانه بندر شهید رجایی محسوب می شود و با توجه به اتصال کشورهای آسیای میانه به خلیج فارس و آب های آزاد از اهمیت بالایی برخوردار است.

خادمی با تاکید بر اهمیت توسعه راه ها در استان های کمتر برخوردار اظهار داشت: با توجه به تاثیر این محورها در افزایش ظرفیت و ارتقا ایمنی و با توجه به اهمیت آن در توسعه ترانزیت کالا و مسافر تکمیل شبکه راه ها و بزرگراه های استان سیستان و بلوچستان اولویت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه یادآور شد: محور چابهار- زاهدان ۶۴۶ کیلومتر است که تاکنون ۸۶ کیلومتر آن اتمام یافته ،۱۴۳ کیلومتر آن در دست ساخت قرار دارد و ۴۱۷ کیلومتر نیز در دست مطالعه است. تاکنون ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار در این پروژه هزینه شده است و به منظور تکمیل بزرگراه بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پیشرفت فیزیکی ۶۶ درصدی زیرسازی راه آهن چابهار- زاهدان

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر یکروزه از بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه آهن چابهار- زاهدان گفت و اظهار داشت: راه‌آهن چابهار- زاهدان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی تنها بندر موجود در سواحل مکران و اهمیت این شریان ارتباطی در توسعه تجارت و تبادل کالا در بندر چابهار از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی احداث راه آهن چابهار- زاهدان را با هدف ایجاد کریدور ریلی شرق کشور مهم ارزیابی کرد و افزود:‌ با توجه به موقعیت ممتاز بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان نقطه کانونی اتصال ۳ قاره آسیا، اروپا و آفریقا و اهمیت این بندر در ایجاد ارتباط تجاری میان هند با کشورهای افغانستان، روسیه، قفقاز، به طور قطع بهره‌برداری از این مسیر ریلی نقش تعیین کننده‌ای در توسعه و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خادمی پیشرفت فیزیکی زیرسازی محور را ۶۶ درصد اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی راه آهن چابهار- زاهدان با پیشرفت فیزیکی کل حدود ۵۰ درصد در حال اجرا است و تاکنون ۳۳۴ کیلومتر از مسیر سابگرید شده است و ۷۸ کیلومتر از مسیر از سمت زاهدان ریلگذاری صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار