با کاشت نهال توسط معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی؛

آغاز گل‌کاری‌های استقبال از بهار در تفرجگاه عینالی تبریز

تبریز(پانا) - با کاشت یک اصله نهال توسط جواد رحمتی، معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و رییس هیئت مدیره این سازمان گل کاری طرح استقبال از اولین بهار قرن در عینالی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز گل‌کاری‌های استقبال از بهار در تفرجگاه عینالی تبریز

طی مراسمی با کاشت یک اصله نهال توسط رحمتی معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و رییس هیئت مدیره این سازمان گل کاری طرح استقبال از اولین بهار قرن در عینالی آغاز شد.
رحمتی معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و رییس هیئت مدیره سازمان عون بن علی شهرداری تبریز در حاشیه مراسم کاشت نهال ضمن قدردانی از تدابیر مدیریتی در کاهش هزینه ها و توان فنی کارشناسان این سازمان در حوزه توسعه فضای سبز عینالی بیان کرد: توسعه گلخانه های عینالی، خودکفایی در تولیدات گل و گیاه و انتخاب گونه های سازگار با خاک و اقلیم منطقه جهت توسعه درختکاری در عینالی ستودنی است.
جعفر رنجبرپور، رییس اداره نظارت بر نگهداری و توسعه فضای سبز سازمان عون بن علی با اشاره به ویژگی گل کاری های امسال در عینالی اظهار کرد: با عنایت به توسعه گلخانه های عینالی در ۲ سال گذشته توانستیم با استفاده حداکثری از این گلخانه ها گل های مورد نیاز برای کاشت بهاره را تولید کنیم که گل های بومی و سازگار با شرایط کوهستانی عینالی است که تا پایان سال ۱۴۰۰ ماندگاری دارند.
رنجبرپور رییس ستاد استقبال از اولین بهار قرن در عینالی افزود: تنها در بخش اندکی از گل کاری ها از گل های بنفشه به منظور جلوه بخشیدن به مناظر زیبای تفرجگاه عینالی استفاده کردیم که موجب صرفه جویی چشمگیری در هزینه خرید گل از استانهای دیگر شد.
رنجبرپور با بیان اینکه در برنامه ریزی برای کاشت، توصیه های هواشناسی و بارش برف و برودت هوای چند روز اخیر را مدنظر قرار دادیم گفت: امسال با توجه به تجربیات سال های گذشته و شرایط آب و هوایی استان گل کاری عینالی در آخرین روزهای سال انجام گرفت و سعی می کنیم تا عید طول مسیر سنگفرش و محل های پرتردد عینالی با طرح های خلاقانه گل آرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار