نشریه آینده سازان با بیش از 40 سال سابقه در حوزه نوجوان باز به میدان آمد 

تهران (پانا) - آینده سازان عنوان فصلنامه‌ای تخصصی درباره مسائل نوجوان است که در رویکرد جدیدش به جای آنکه برای نوجوان بنویسد، می‌خواهد درباره نوجوان تولید محتوا کند.

کد مطلب: ۱۱۷۱۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
نشریه آینده سازان با بیش از 40 سال سابقه در حوزه نوجوان باز به میدان آمد 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، متین محجوب سردبیر نشریه آینده سازان گفت: با تحولی که طی سال های اخیر درزمینه رسانه صورت گرفته است و فضای مجازی در انواع متنوعش ظرفیت های گسترده ای را در اختیار افکار عمومی قرار داد، رسانه های کاغذی می بایست کارویژه تازه ای را برای خود در نظر می گرفتند. این مقطع از تطور دنیای رسانه همزمان شد با دوره ای که آینده سازان از انتشار باز ایستاده بود و دوباره قصد بازگشت به فعالیت را داشت.

وی گفت: درباره سابقه این نشریه البته حرف های گفتنی بسیار است اما این گذشته آن چنان روشن است که شاید پرداختن به آن، به تکرار مکررات بینجامد. سابقه ای بیش از 40 سال یعنی از دی ماه 1358 تا کنون آن هم به عنوان اولین نشریه دانش آموزی کشور چیزی نیست که از دید مخاطبین این حوزه پنهان بماند یا حتی پس از دوره ای عدم انتشار به فراموشی سپرده شود به هر حال برای شروع به کار مجدد این نشریه در گام اول مطالعات اکتشافی در زمینه نیاز مخاطب صورت گرفت و حاصل آن، یک تحول در «فرم، محتوا و حتی مخاطب» این نشریه برای انتشار در دوره جدید بود.

محجوب خاطرنشان کرد:آینده سازان که تا دیروز «برای نوجوانان» سخن می گفت، از امروز تصمیم گرفته است که «درباره نوجوان» بیاندیشد و البته مخاطبش را نیز که خود دست اندرکار و سیاست گذار امر نوجوان است کمی به تامل وا دارد.

وی در ادامه افزود: آینده سازان البته با خود و البته مخاطبانش تعهد کرده که از بیان آسیب های اجتماعی نهراسد چرا که قصد دارد مسائل این حوزه را با هدف کشف راه حل ها بررسی کند و به جذابیت و تکینیک های رسانه ای توجه داشته باشد تا مخاطب را برای خواندن محتوا ترغیب کند، لذا در عین حال که حرف های تخصصی می زند پرونده ای را برای شوخی با طنز انتقادی در نظر گرفته است.

سردبیر نشریه آینده سازان گفت: این شماره که پیش روی شماست تلاش کرده تا نوجوان را تعریف کند و روش مطالعه درباره نوجوانی را به دست آورد. در ادامه اما هر شماره از این فصلنامه تخصصی به یکی از مسائل نوجوان اختصاص خواهد یافت و پیرامون آن مسئله به جزییات به بحث خواهیم پرداخت، گذشته اش را مرور می کنیم، علل و عواملش را بازکاوی میکنیم و راهکارهای مواجهه با آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

لازم به ذکر است صاحب امتیاز این نشریه حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان است و این فصلنامه تخصصی در ۲۰۰ صفحه به موضوعات نوجوانان پرداخته است.

گفتنی است علاقه مندان جهت تهیه این نشریه به دکه های روزنامه فروشی سراسر کشور مراجعه نمایند و یا طریق اپلیکیشن طاقچه جهت خرید اینترنتی این نشریه اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار