حاجی میرزایی خبر داد: تلاش برای شکوفایی همه استعدادها

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگوی تخصصی تعلیم و تربیت در حوزه استعدادهای درخشان بیان کرد امیدوارم همه مدارس ما جز مدارس استعدادهای درخشان شوند، زیرا همه دانش‌آموزان استعداد دارند اما این استعدادها متفاوت‌اند و باید برای شکوفاشدن همه استعدادها تلاش کنیم.

کد مطلب: ۱۱۷۰۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی خبر داد: تلاش برای شکوفایی همه استعدادها

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، بعدازظهر امروز محسن حاجی میرزایی در بیست و یکمین برنامه گفتگوی تخصصی هفته با موضوع تعلیم و تربیت در حوزه استعدادهای درخشان که در ساختمان شهید رجایی و به‌صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مدیران کل آموزش‌وپرورش، رؤسا و مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و مناطق در بستر شبکه شاد برگزار شد، با تبریک عید مبعث پیامبر (ص) اظهار کرد: «مبعث بزرگ‌ترین انقلاب در تاریخ بشریت است و طراح این رویداد بزرگ خود خداوند است.»

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه علق تصریح کرد: اتفاق مهمی در مبعث افتاده است و این رخداد پیام درخشان و بزرگی دارد، در اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شد، خداوند به‌واسطه خلقت انسان، خود را «کریم» معرفی نموده اما به‌واسطه آنچه به انسان آموخت، خود را «اکرم» معرفی کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: بر اساس آیات قرآن، تمایزها بر اساس آگاهی‌ها و علم است یکی از رسالت‌های خلقت علم آموختن است و نظام تعلیم و تربیت نیز در این مسیر خطیر حرکت می‌کند.

وی گفت: خداوند انسان را به‌وسیله پیامبران تعلیم می‌دهد و می‌خواهد انسان آگاه باشد فلسفه و رمز و راز خلقت نیز برای انسان آموزنده است.

حاجی میرزایی افزود: علم ثابت کرده است که عده‌ای از افراد استعداد متمایزی نسبت به دیگران دارند و یا در برخی ویژگی‌ها متفاوت هستند، خداوند به برخی برتری داده است اما این موضوع برای افراد امتیاز محسوب نمی‌شود، بلکه خداوند انسان را بدین‌وسیله می‌آزماید تا مشخص شود انسان، بااستعدادی که خداوند به او عطا کرده چگونه عمل می‌کند.

وی ادامه داد؛ جامعه هوشمند، زمینه‌های دست‌یابی همه افراد به استعدادهایشان را فراهم می‌کند و این موضوع، عدالت را نیز محقق می‌کند.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: این‌که با چه معیاری جامعه را می‌سنجیم بسیار مهم است، «جغرافیای سیاسی» با «جغرافیای استعداد» یکی نیست؛ چه‌بسا استعدادهای برتری که در مناطق محروم قرار دارند و ما باید برای شناسایی و پوشش آن‌ها تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از دانش آموزان استعدادهایی دارند که دیگران فاقد آن هستند این‌که چگونه او را کشف و هدایت کنیم به همت و هنر ما بستگی دارد هیچ‌کس بی‌استعداد نیست و آنچه تمایزها را باعث می‌شود نوع استعداد افراد است. باید تلاش کنیم زمینه رشد همه استعدادها را فراهم کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: خداوند همه افراد را در گردونه توجه قرار می‌دهد و ما هم نیز باید این کار را انجام دهیم و این اقتضای عدالت است.

وی با اشاره به برگزاری گفت‌وگوی تخصصی تربیتی که به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود، اظهار کرد: قدرت رهبری و هدایتگری همراه با خلاقیت‌های مدیران می‌تواند مشکلات پیش رو را حل کند.

وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد: صرف بیان مسئله، مشکلی را حل نمی‌کند و معجزه‌ای نیز اتفاق نمی‌افتد؛ باید هرکسی خود را مالک مسئله فرض کند و تا حل آن از پای ننشیند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تعالیم نهج‌البلاغه «محصول مسئله» آن‌کسی است که مسئله را می‌فهمد. ما مسئول حل مسائل و مشکلات هستیم اما لازمه‌اش درک عمیق و صحیح مسئله است. گفت‌وگو تجربیات را قوی می‌کند و ظرفیت‌ها را افزایش می‌دهد بنابراین باید شایستگی‌های خود را در گفت‌وگوها به نمایش بگذاریم.

حاجی میرزایی اظهار کرد: برای رفع مشکلات باید بیش‌ازپیش تلاش کنیم و برای تحقق منویات رهبری در خصوص استعدادهای درخشان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: آرزو دارم همه مدارس ما جزو مدارس استعدادهای درخشان شوند و بتوانیم همه استعدادها را پوشش دهیم زیرا همه دانش آموزان استعداد دارند اما این استعدادها متفاوت هستند باید برای شکوفاشدن همه استعدادها تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار