برگزاری همایش تقدیر از برگزیدگان طرح کنترل اختلالات چربی خون

کرمانشاه(پانا) معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برگزاری همایش تقدیر از برگزیدگان طرح کنترل اختلالات چربی خون در سطح استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش تقدیر از برگزیدگان طرح کنترل اختلالات چربی خون

همایش تقدیر از برگزیدگان طرح کنترل اختلالات چربی خون با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت، رئیس و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی، رئیس اداره سلامت و تندرستی و جمعی از همکاران، دانش آموزان و والدین برگزیده این طرح در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد، ماشاءالله پروین در این مراسم گفت: یکی از عوامل اصلی در بروز بیماری های قلبی - عروقی، اختلال در چربی خون می‌باشد. کنترل و درمان اختلال چربی خون می‌تواند باعث کاهش قابل توجه بروز بیماری های قلبی عروقی و مشکلات ناشی از این بیماری ها در جامعه شود.

وی در ادامه افزود: اگرچه برخی از عوامل مستعدکننده مانند وراثت و سن نمی‌توان تغییر داد اما با تغییر سبک زندگی از چاقی، دیابت، تغذیه نامناسب وکم‌تحرکی که از عوامل خطرساز برای بسیاری از بیماری‌ها هستند می‌توان پیشگیری کرد.

ناهید صالحی رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق پژهشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طرح کنترل اختلالات چربی خون با هدف آگاهی‌بخشی و ارتقاء سطح سواد سلامتی دانش‌آموزان، والدین و معلمین در سطح آموزش و پرورش استان اجرا شد.

وی در ادامه افزود: این طرح در سطح مدارس استان با استفاده از ظرفیت شبکه شاد با استقبال خوبی از سوی معلمین، دانش‌آموزان و اولیاء آنها مواجه شد به طوری که بیش از 3 هزار نفر در مسابقه اختلال چربی خون در دو بخش نقاشی و آزمون کتبی شرکت کردند و امروز خوشبختانه با همکاری اداره سلامت و تندرستی در خدمت تعدادی از برگزیدگان این طرح هستیم.

صالحی عنوان کرد: اصلاح شیوه زندگی هم در پیشگیری اولیه از بروز اختلال چربی خون در افراد سالم و هم در کنترل چربی خون در بیماران نقش مهمی دارد.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق پژهشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان ساخت: فعالیت بدنی نه تنها به پیشگیری و حتی کنترل اختلال چربی خون در بیماران کمک می‌کند، بلکه در کاهش وزن، کاهش سطح استرس (تنش های عصبی) و پیشگیری از بیماری‌های متعددی مانند سرطان‌ها، پوکی استخوان، دیابت و ... مؤثر است.

در پایان مراسم از برگزیدگان با لوح تقدیر و جوایز تقدیر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار