بیماری مرموزی که با استفراغ خونی جان می‌گیرد

تهران (پانا) - بر اساس اعلام رسانه‌های محلی، بر اثر بیماری مرموزی در منطقه جنوبی تانزانیا، ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بیماری مرموزی که با استفراغ خونی جان می‌گیرد

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اثر یک بیماری مرموز ترسناک در تانزانیا که باعث استفراغ خون در بیماران می‌شود، حداقل ۱۵ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۵۰ تن در بیمارستان بستری شدند.

سان گزارش داد برخی از بیماران عمدتا مرد، چند ساعت پس از بروز علائم در منطقه جنوبی کشور تانزانیا فوت کردند. فلیستا کیساندو رئیس ارشد پزشکی محلی گفت تیمی از متخصصان برای ارزیابی بیماران و بررسی علت بیماری آن‌ها اعزام شده‌اند.

کیساندو گفت این مشکل گسترده نبوده است. این فقط در یک بخش اداری اتفاق افتاده است که طی آن افراد به موجب آنکه دیر به بیمارستان رسیدند، در پی یک استفراغ خونی، جان خود را از دست دادند.

او تاکید کرد علت بیماری آن‌ها هنوز مشخص نشده است، اما به گفته رسانه‌ها، وزارت بهداشت تانزانیا شیوع بیماری را رد کرده است.

کیساندو گفت: معاینات بالینی اولیه نشان داد که بیماران (عمدتا مردان)، از زخم معده و بیماری کبدی رنج می‌برند. ما به آن‌ها توصیه کرده‌ایم که از نوشیدن دم کرده غیر مجاز، سیگار و سایر نوشیدنی‌ها خودداری کنند.

مقامات در حال آزمایش نمونه‌های خونی بیماران از نظر آلودگی به جیوه بودند. آن‌ها گفتند علائم مشابه در منطقه زمانی بروز می‌کند که مردم از شدت تب، تهوع و خونریزی استفراغ می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار