دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه از 2 معلم آذربایجان غربی تجلیل کرد

ارومیه(پانا)- دبیر کارگروه ملی و مجری طرح نجات بخشی دریاچه ارومیه با اهدای لوح و تندیس از خدمات 2 معلم آذربایجان غربی در زمینه دریاچه ارومیه تجلیل کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه از 2 معلم  آذربایجان غربی تجلیل کرد

معاون رییس جمهوری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، دبیر کارگروه ملی و مجری طرح نجات دریاچه ارومیه در ایین تجلیل از تلاشگران احیای نگین فیروزه ای ایران که روز پنجشنبه در ارومیه برگزار شد از 30 نفر از فعالان در این زمینه تجلیل کرد.

2 معلم از استان آذربایجان غربی به نامهای لیلا اسماعیل زاده از ارومیه و سید علی اکبر خسروی از شاهیندژ فرهنگیانی بودند که مورد تقدیر عیسی کلانتری قرار گرفتند.

لازم به ذکر است، عملیات احیای دریاچه ارومیه از سال 1392 در کشور در 2 بخش مردمی و دولتی کلید خورده است.

مجموعه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربى با محوریت فعالیت هاى سازمان دانش آموزى و از سال ٩٤ فعالیت هاى فرهنگ سازى مصرف صحیح آب و بسیارى فعالیت فرهنگى دیگر براى دانش آموزان را آغاز کرده و طی ٣ سال اخیر نیز اقدام به تشکیل و راه اندازى تشکلى با عنوان «همیاران آب» کرده و گام هاى محکم و بلندى را در زمینه اطلاع رسانى وضعیت دریاچه ارومیه و مقوله مهم فرهنگ و فرهنگ سازى برداشته است.

امروز نیز دو فرهنگى که مورد تجلیل قرار گرفتند در همین زمینه و تشکیل و راه اندازی و مدیریت تشکل دانش آموزی همیاران آب فعالیت داشتند.

تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه ۱۲۷۴.۱ متر از سطح آبهای آزاد است، تراز آب دریاچه با اقدامات دولت تدبیر و امید از ۱۲۷۰.۶۴ متر از سطح آب های آزاد در سال ۱۳۹۳ به ۱۲۷۱.۳۲ متر افزایش یافته است.

هرچند تراز ۱۲۷۴ متر به عنوان ارتفاع اکولوژیک دریاچه ارومیه اعلام شده، ولی این دریاچه در تراز ۱۲۷۲ متر هم شرایط مطلوب خواهد داشت و بیش از ۹۵ درصد کانون‌های ریزگرد آن رفع خواهد شد. در حالت مطلوب دریاچه ارومیه باید ۱۵ میلیارد متر مکعب آب داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار