حاجی میرزایی در نشست صمیمی با مدیران استان گیلان:
دوران کرونا فرصت طلایی برای درخشش مدیران مدارس در نظام تعلیم و تربیت است
رشت ( پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت که کرونا مسئولیت مدیران را در قبال دانشآموزان و خانوادهها تغییر نداده، بلکه با توجه به شرایط جدید شیوههای نظام تعلیم و تربیت تغییر کرده است.
![دوران کرونا فرصت طلایی برای درخشش مدیران مدارس در نظام تعلیم و تربیت است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTFkMzc0B0F0/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHIAeWXW0LG7QsAIKXaKdntA,,/MTFkMzc0B0F0.jpg)
محسن حاجی میرزایی در برنامه ارتباط هفته با مدیران مدارس استان گیلان که در شبکه شاد برگزار شد، با قدردانی از کوشش های مدیران در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: حاصل برنامه ریزی های مسئولان توسط مدیران و معلمان به ثمر می نشیند و مدیران حلقه واسط بین خانواده ها و معلمان هستند.
وی با اشاره به شیوع کرونا و تغییر شیوه های آموزش بیان کرد: در گذشته که همه شیوه های سازماندهی معلمان و آموزش دانش آموزان به صورت حضوری بوده در حال حاضر جای خود را به نظارت از راه دور در شکل غیر حضوری داده که البته دشوار تر است.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر نقش بی بدیل مدیران در آموزش های نوین خاطرنشان کرد: مهم ترین مسئولیت مدیران مدارس در شرایط حاضر ارتقای کیفیت و چگونگی آموزش دانش آموزان است و این فرصتی است که ما بتوانیم در شرایط جدید واکنش مناسب در برابر وقایع نوپدید از خود نشان دهیم.
وی با اشاره به شیوه های متنوع آموزش و پرورش در مواجهه با آموزش دانش آموزان در شرایط کرونایی اظهار کرد: استفاده از بستر شاد، مدرسه تلویزیونی، بسته های آموزشی و کلاس های حضوری ابزارهایی برای اهداف غایی آموزش و پرورش در پیوند خانه و مدرسه هستند.
حاجی میرزایی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی جامعه بیان کرد: باید تلاش کنیم تا با جلب اعتماد خانواده ها، شرایط آموزش برای دانش آموزان آسان شود و دغدغه های آنان بیش از پیش رفع شود.
وی شیوع کرونا را بزرگترین چالش نظام تعلیم و تربیت در جهان دانست و افزود: مدیران از مهم ترین سرمایه های جامعه هستند و باید با مدیریت صحیح دوران کرونایی و استفاده بهینه از موقعیت ها از این شرایط سخت عبور کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با تأکید بر نقش موثر مدیران در نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: مدرسه و مدیران منشأ تحول جامعه هستند و در شرایط وقوع کرونا با اجرای برنامه های مختلف چرخ های نظام تعلیم و تربیت را به حرکت درآوردند.
محمد رحمتی افزود: با برنامه ریزی های وزارت آموزش و پرورش و حمایت های استاندار توانستیم هم به صورت حضوری و هم در فضای مجازی در روستاها و شهرها با رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش در شرایط اضطرار هم متوقف نشده است.
وی افزود: با بهبود رنگ بندی کرونایی در شهرهای آبی و زرد آموزش را به صورت حضوری در مدارس دارای کمتر از ۵۰ دانش آموز ادامه دادیم و در این راه تا حدامکان کیفیت بخشی آموزش در دستور کار قرار گرفته است.
ارسال دیدگاه