مدیر شبکه نسیم در گفت‌وگو با پانا:

مخاطب نوروزی از سریال جدید در عید استقبال نمی‌کند

تهران (پانا) – «محمد احسانی»، مدیر شبکه نسیم با اشاره به اینکه همه شبکه‌ها اجازه سریال سازی به معنای معمول را ندارند علت بازتولید برنامه‌های پربیننده را حضور مخاطبان بالا عنوان کرده و معتقد است برای شبکه‌ها ریسک پخش سریال‌های تازه ساخته‌شده بالاست.

کد مطلب: ۱۱۶۸۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مخاطب نوروزی از سریال جدید در عید استقبال نمی‌کند

«محمد احسانی»، مدیر شبکه نسیم در گفتگو با پانا در پاسخ به اینکه چرا در نوروز که تلویزیون بسیار زیاد بیننده دارد دائم برنامه‌های پربازدید بازتولید می‌شود و فرصت حضور به برنامه‌های تازه داده نمی‌شود، گفت: «در این جنس برنامه‌هایی که بازدیدکننده بسیار زیاد دارد، حساسیت‌هایی وجود دارد که نمی‌توان مجری یا تا حدودی حتی ریتم برنامه را تغییر داد زیرا جزو برنامه‌هایی هستند که در تلویزیون بسیار زیاد بازخورد دارد. به‌طورکلی این نوع برنامه‌ها مجموعه هستند و هر نوع تغییری ممکن است در سایر بخش‌ها اثر بگذارد.»

همه شبکه‌ها اجازه سریال سازی ندارند
مدیر شبکه نسیم درباره سیاست این شبکه برای ساخت سریال در سال‌های آتی عنوان کرد: «سریال سازی از سیاست‌های شبکه نسیم است اما در تقسیم‌بندی‌هایی که انجام‌شده به ما اجازه ساخت سریال به معنای متعارف نمی‌دهند و فقط شبکه‌های یک و دو و سه و پنج می‌توانند این کار را انجام دهند اما در حد همین کارهای آیتمی امکان ساخت سریال داریم. معاون جدید سیما، آقای شاه‌آبادی نظرش این است که ما یک سطح از سریال سازی را برای شبکه نسیم بیاوریم که به معنای کارهای طنز است و پروداکشن کارهای معمول را نداشته باشد. از ما طرح خواسته‌اند که در حال تهیه است. به‌طورکلی شبکه‌هایی که مجوز دارند، منظم باید سریال تولید کنند ما این ظرفیت را نداریم.»

ریسک پخش برنامه جدید در زمان عید بالاست
مدیر شبکه نسیم افزود: «به‌موازات این برنامه‌های برند، برنامه‌های پربازدید جدید مثل «دست فرمون» و «شوتبال» و «چل تیکه» اضافه شده است و ما عجله نداریم عنوان جدیدی ایجاد کنیم. بیشتر می‌خواهیم بدانیم طرحی که برای شبکه نسیم می‌آید نسبتش با طرح‌های قبلی چیست؟ آیا موضوع جدیدی است که وارد شویم یا خیر. مثلاً «دست فرمون» وقتی شروع شد تقریباً هیچ شبکه‌ای چنین برنامه‌ای نساخته بود و اجازه شروع دادیم. وقتی برنامه‌ای مثل «کتاب‌باز» مخاطب خوبی دارد و مانند آن در شبکه‌های دیگر وجود ندارد، طبیعی است که سعی می‌کنیم با افزودن ایده‌های جدید نگذاریم از تک و تا بیافتد.»
احسانی با اشاره به اینکه پخش برنامه جدید در زمان عید ریسک بالایی دارد، گفت: «در ایامی مثل عید که تراکم برنامه‌های طنز و مسابقه و سریال بالاست، عناوین جدید چندان شانسی برای دیدن ندارند. مخاطب معمولاً برنامه‌ای را انتخاب می‌کند که قبلاً ذهنیتی داشته باشد. مخاطب دنبال «نون خ» و «عصر جدید» است و بقیه هم در ذیل این‌ها کم‌کم دیده خواهد شد.»

حفظ برنامه‌های پربیننده در اوج کار راحتی نیست
محمد احسانی درباره حضور برنامه‌های تازه‌نفس اظهار کرد: «به‌طورکلی سیاست ما این است که برندها تا جاییکه امکان دارد و مخاطب می‌خواهد، تولید شوند زیرا نمونه‌هایی هم داریم که برنامه‌هایی با عناوین جدید ساخته‌شده و پخش می‌شود اما مخاطب اصلاً نمی‌فهمد چه زمانی پخش شد و چه زمانی تمام شد! پس تمرکز بر برنامه‌های شاخص، سیاست درستی است اما حفظ این‌ها در اوج کار سختی است. وقتی «دورهمی» 300 قسمت و «خندوانه» 700 قسمت و «کتاب‌باز» بیش از 500 قسمت ساخته می‌شود نگه داشتن شان در رتبه‌های بالا کار دشواری است.»

برنامه‌های نوروزی شبکه نسیم
احسانی با اشاره به اینکه شبکه نسیم برای نوروز هفت آیتم برنامه برای پخش دارد عنوان کرد: «یکی از برنامه‌های جدیدی که روی آنتن داریم توسط تیم سابق خنده‌بازار تهیه شده است و این بار با سریال طنز آیتمی با عنوان «دست‌انداز» حضور دارند. سری هفتم «خندوانه» را داریم. همچنین برنامه «کودک شو» که مراحل نهایی مسابقه تدارک دیده شده است. پانزده قسمت ویژه «شوتبال» داریم که اشتراکاتی با برنامه عادی شوتبال دارد و تفاوت‌هایی هم با آن دارد که در عید نوروز پخش می‌شود. سری جدید «هوش برتر» را داریم که دکور کلاً تغییر کرده است. همچنین سری جدید «شکرستان» که به تعداد ایام نوروز پخش می‌شود و برنامه «نسیم آوا» که باکس موسیقیایی است و در ایام نوروز میزبان نگاه مخاطبان شبکه نسیم هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار