در اولین جلسه کمیته درس آمادگی دفاعی در دوره متوسطه مطرح شد:

انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس در مدارس ضروریست

ارومیه(پانا)- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس و ارزشهای ماندگار رشادتهای جوانان و نوجوانان در مدارس ضروریست.

کد مطلب: ۱۱۶۷۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس در مدارس ضروریست

بابک حشمت روز سه شنبه در دیدار با مسوول بسیج دانش آموزی اذربایجان غربی و مسوول مربیان درس امادگی دفاعی در اذربایجان غربی و اولین جلسه کمیته درس آمادگی دفاعی در دوره متوسطه افزود: درس آمادگی دفاعی موجب شناسایی استعدادهای نظامی و دفاعی دانش اموزان می شود که در در پی آن میتوان دانش آموزان مستعد را شناسایی و بهترین آموزشهای لازم و تکمیلی را به آنان ارائه کرد تا در آینده شاهد نیروهای انسانی اگاه، دلیر و شجاع و کار آزموده بود، تا بتوانند ضریب امنیت و توان نظامی کشوررا افزایش دهند.

وی اظهار داشت:درس امادگی دفاعی و مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس یاداور شهدا و دلاور مردیهای بهترین فرزندان این مرز و بوم می باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت:در این راستا افزون بر 30 هزار تن از شهدای دفاع مقدس را دانش آموزان تشکیل می دهند که امنیت استقلال و ارامش را با فدا کردن جان خود به ما هدیه داده اند تا اینده سازان میهن اسلامی در فضایی آرام وعاری از تهدیدات به امر تعلیم و تربیت خویش مشغول شوند.

وی تاکید کرد: شناسایی و انتقال مفاهیم ارزشمند دوران دفاع مقدس وظیفه ایست خطیر که امروز به عنوان یک امانت برعهده مربیان درس امادگی دفاعی گذاشته شده است.

حشمت ادامه داد: اموزش و پرورش در زمینه اموزش دفاعی و امادگی دفاعی نقش اساسی و کلیدی ایفا می کند این آموزش در 2 دوره تحصیلی اتفاق می افتد در یک دوره هفته ای 2 ساعت و در یک سال یک روز اردوی دفاعی اجرا می شود و در دوره های تحصیلی دیگر سه ساعت و در سال سه روز اردوی دفاعی برگزار می شود که در واقع می توان معادل 2 ماه خدمت سربازی به حساب اورد و نکته مهم انکه این امادگی های دفاعی که در دوران نوجوانی اموزش داده می شود ماندگار بوده و در دل و جان دانش اموزان تثبیت می شود.

مسوول مربیان درس آمادگی دفاعی نیز در این نشست با تشریح برنامه های درس امادگی دفاعی و اردوهای عملی برارتقای کیفیت آموزش در این درس در مدارس تاکید کرد.

سرهنگ پاسدار خلیل نژاد مسوول بسیج دانش اموزی استان نیز با ارائه اطلاعاتی در باره وضعیت اجرای برنامه های عملی درس امادگی دفاعی و راهیان نور بیان کرد: بیشتر برنامه های عملی به صورت هنری اجرا می شود تا جذابیت آن بیشتر و ماندگاری در اذهان را در پی داشته باشد که قالبهای خاطره نویسی، داستان نویسی، زندگی نامه و وصیت نامه شهدا از جمله این قالبهاست.

در این جلسه مقرر شد تا مطالعات اولیه در خصوص تعداد دانش اموزان در پایه های نهم ، دهم و دوازدهم سال اینده و مربیان مورد نیاز و برنامه ریزی لازم درجهت اموزش یک هفته ای توانمندسازی مربیان انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار