مسیب‌زاده تاکید کرد

توجه به فضای انتظار و مهدویت در سال 1400

تهران (پانا) - مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که با توجه به اینکه در تقویم شمسی 1400 دو نیمه شعبان وجود دارد باید فضای انتظار و مهدویت را در سال آینده بیشتر از پیش ساری و جاری کنیم.

کد مطلب: ۱۱۶۷۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
توجه به فضای انتظار و مهدویت در سال 1400

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب زاده در جلسه کارگروه مهدویت گفت: همانطور که می دانید در سال ۱۴۰۰ دو نیمه شعبان در تقویم شمسی داریم و این فرصتی است تا بتوانیم یک اتفاق ارزشمند در زمینه انتظار و مهدویت رقم بزنیم و می دانید که این اتفاق نادرهرچندین سال یکبار در تقویم شمسی تکرار می شود.

وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا با راه اندازی شبکه شاد در وزارت آموزش و پرورش این تهدید را تبدیل به فرصت کردیم و توانستیم با راه اندازی قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز و پایگاه های 17 گانه، فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز را با فراغ بال بیشتری در فضای امن منزل برای دانش آموزان تبلیغ ، ترویج و تبیین کنیم.

مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: البته ممکن است مسائل و آسیب هایی در زمینه عدم ارتباط بین همسالان در شرایط کرونا مطرح شود اما همه می‌دانیم کرونا انتخاب کسی نبود و همه دنیا و کشور عزیز ما درگیر این ویروس شد اما شبکه شاد یک اتفاق ارزنده بود که سالها سیستم آموزش و پرورش ما را به جلو انداخت زیرا همه به قابلیت‌های موجود در فضای مجازی آشنایی داریم. همچنین مقام معظم رهبری نیز بارها بر استفاده از ظرفیت های فضای مجازی وانجام امور فرهنگی در این فضا تاکید فرمودند اما نحوه ورود به این فضا برایمان سهل ومقدور نبود که کرونا باعث شد تا به توانایی ها و قابلیت های فضای مجازی باور پیدا کنیم و اکنون فضای مجازی به یکی از مهمترین ارکان زندگی ما تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: دبیرخانه کشوری پایگاه انتظار و مهدویت به استان یزد واگذار شده است که تشکیل این دبیرخانه در استان یزد اتفاق ارزشمندی است و باید به بهترین نحو از این ظرفیت بهره مند شویم.

مسیب زاده با اشاره به تفاهنامه بین وزارت آموزش و پرورش و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) گفت: هدف از این تفاهمنامه شناسایی توان و ظرفیت های اجرایی هر کدام از دستگاه های زیرمجموعه آموزش و پرورش بود تا بتوانیم با استفاده از منابع محتوایی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اقداماتی ارزشمند در زمینه انتظار و مهدویت در سطح آموزش و پرورش رقم بزنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دو نیمه شعبان در تقویم شمسی سال ۱۴۰۰ داریم باید تصمیم هایی گرفته شود تا بتوانیم از ظرفیت این سال برای تقویت اقدامات در زمینه معرفی فرهنگ انتظار و مهدویت گام های موثری برداریم. و از پیشنهادات و برنامه های دوستان مطلع شویم تا بتوانیم پس از جلسات کارشناسی و بررسی ظرفیت های موجود در هر یک از نهادها و سازمان های عضو کارگروه مهدویت یک برنامه ریزی مناسب جهت ایجاد گفتمان انتظار و مهدویت در سال آتی داشته باشیم.

مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: می توانیم با استفاده از ظرفیت کانال انتظار ومهدویت در شبکه شاد پویش‌های نظیر نامه‌ای به امام زمان و مسابقاتی در ارتباط با امام زمان و انتظار و مهدویت برای دانش آموزان عزیز وفرهنگیان محترم برگزار کنیم همچنین میتوانیم شروع کلاس ها را با دعای ویژه سلامتی امام زمان و.... آغاز کنیم ویکی از کمیسیون‌های مدیران آموزش و پرورش را به موضوع فرهنگ مهدویت اختصاص دهیم. تا حال و هوای ارزشمند فضای انتظار و مهدویت را در سال آینده بیشتر از پیش ساری و جاری کنیم.

همچنین در ادامه جلسه سایر اعضای عضو کار گروه مهدویت به بیان نظرات و پیشنهادات خود در این زمنه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار