مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸:

مربیان تربیتی چون رجایی، با ایمان و با تقوا و چون باهنر، عالم و عامل به احکام الهی هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 تهران، مربیان تربیتی را مانند رود دانست که همیشه در حال حرکتند و در راه نمی مانند و با محبت و ایمان از هر مانعی می‌گذرند، پاک می‌شوند و محیط خود را پاک می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۶۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مربیان تربیتی چون رجایی، با ایمان و با تقوا و چون باهنر، عالم و عامل به احکام الهی هستند

همزمان با گرامیداشت تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی و سالروز رحلت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها، مراسم قدردانی و تجلیل از زحمات ارزنده معاونین پرورشی مربیان تربیتی و مشاوران مدارس از طریق فضای مجازی به صورت لایو در کانال معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۸ روز شنبه نهم اسفند ماه برگزار شد.

در این جلسه مینو زمان؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ٨ با بیان گرامیداشت هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و همچنین تسلیت رحلت حضرت زینب(س) گفت: مربیان تربیتی همچون رودی هستند که همیشه در حال حرکتند و در راه نمی مانند و با محبت و ایمان از هر مانعی می‌گذرند، پاک می‌شوند و محیط خود را پاک می‌کنند. مربیان تربیتی در مسیر انسان سازی حرکت می‌کنند و ایثارگران به مردم خدمت می کنند. آنان نورند و روشنی می آفرینند. از خورشید انرژی می‌گیرند و به افراد اطراف خود انرژی می دهند. مربیان تربیتی راهبران زندگی ها هستند که می‌گویند و عمل می‌کنند، می‌برند و سبز می‌کنند.

آنان شاعرند و قافیه های زندگی دانش آموزان را ردیف می کنند. مربیان تربیتی چون رجایی با ایمان و با تقوا و چون باهنر عالم و عامل به احکام الهی هستند.

وی افزود: بنده به عنوان مربی تربیتی، از زمان تاسیس این نهاد افتخار مربیگری را دارم. به خودم تبریک می گویم که بهترین لحظات کاریم را در امور تربیتی گذراندم و همیشه مربی بودن افتخار من بوده است. عاشق مربیگری بودم و سعی کردم محیط اطرافم را به لطف خدا بسازم و آنطور که خدا می‌خواهد حرکت کنم.

زمان در ادامه بیان کرد: من از زحمات شبانه روزی شما تشکر می کنم و بر این امر واقف هستم که این روزها بیشتر از هر کسی بر شما تحمل شرایط سخت و دشوار است. چرا که قبل از بیماری کرونا، لحظات لطیفی را با دانش آموزان سپری می کردید و به قلب و زندگی دانش آموزان نفوذ داشتید و اتفاقات خوب توسط شما در مدارس به لحاظ تربیتی رخ می‌داد و خاطرات خوبی ایجاد می‌کرد که می‌دانم مثل من از مرورش لذت می برید. مربیان تربیتی هر روز باید به فکر تغییر باشند و از قوانین جهان هستی دور نباشند و سعی کنند با تغییر دادن خودشان هر روز مسیر را برای تربیت دانش آموزان و برای ساختن انسان خداگونه توسط تفکر خلاقانه و مبتکرانه هموار کنند.

در این برنامه وحید شیخی نیز ضمن عرض تسلیت وفات پیام رسان واقعه کربلا و اسوه اخلاق و تربیت، حضرت زینب(س) و تبریک سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی خدمت همه همکاران تربیتی، مشاوران و مراقبان سلامت و آموزگاران و دبیران تربیت بدنی منطقه، خاطر نشان کرد: همانطور که در سند تحول بنیادین هم اشاره شده است، ما به دنبال تربیتی تمام ساحتی در دانش آموزان هستیم و تربیت باید تمام ابعاد شخصیتی دانش آموز، اعم از رشد اجتماعی، عاطفی، ذهنی و اخلاقی آنان را در برگیرد و اگر فقط به یک جنبه از آن توجه کنیم و از بقیه غافل شویم، در حقیقت قافیه را باختیم.

وی همچنین افزود: تربیت در حقیقت هدایت کردن افراد به سمت ارزش های والای انسانی است و در وهله اول خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه این نقش را ایفا می کند و بعد از خانواده، مدرسه، بخصوص عوامل و دست اندرکاران عرصه تربیت، این وظیفه خطیر را بر عهده دارد.

شیخی همچنین با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا، به وظایف سختی که بر عهده مراقبان سلامت و مشاوران تربیتی بود، اشاره کرد و ضمن قدردانی از زحمات آنها که با علم و تخصص مثال زدنی خود، توانستند حال دانش آموزان و خانواده ها را در این شرایط سخت خوب و به مشکلات آنها رسیدگی کنند، این روز را به این گروه از همکاران تربیتی نیز تبریک گفت.

در پایان، مینو زمان به همراه اعضای شورای معاونین منطقه، در اتاق معاونت پرورشی حضور بهم رساندند و با اهدای گل، روز تأسیس نهاد امورتربیتی و هفته تربیت اسلامی را به وحید شیخی و همکاران تربیتی اداری، تبریک گفتند و از زحمات بی شائبه آنها تشکر و قدردانی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار