رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
مدیر مدرسه در تمام امور مدرسه مسئول است
تهران (پانا) - در کارگاه آموزشی که با هدف ایجاد وحدت رویه و با محوریت قوانین و مقررات آموزشی و اجرایی ویژه کارشناسان، موسسان، مدیران و کادر اجرایی مدارس آموزش از راه دور و بزرگسالان غیر دولتی در قالب وبینار برگزار شد، بر آشنایی مدیران با اسناد بالادستی تاکید شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، وحید محرمی گفت: اساس کار هیات، رسیدگی به تخلفات اداری و قانونی بر مبنای آییننامه اجرایی و دستورالعمل مربوطه است.
او افزود: هیات با در نظر گرفتن سایر قوانین و مقررات موضوعه کشور و رعایت اصل تناسب تخلف و مجازات و به طور خاص تر در تعیین نوع تخلف و مجازات براساس مواد ۸ و ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری تصمیم می گیرد. در این مواد تخلفات در ۳۸ بند و مجازاتها در ۱۱ بند تعیین و الزام آور است و لازم است که همه همکاران نسبت به این دو ماده توجه کامل داشته باشند.
رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ادامه داد: در کنار توجه به قوانین و مقررات مذکور آشنایی مدیران محترم با برخی از قوانین از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری، آئیننامه اجرایی مدارس، آئیننامه مالی مدارس و سایر اسناد بالادستی مورد انتظار است.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش اظهار کرد: هیات رسیدگی به تخلفات اداری مسئولیت مدیران مدارس را از دو جنبه نظارتی و عملکردی مورد ارزیابی قرار می دهد. از جنبه نظارتی ضمن معطوف کردن نظر همکاران محترم به مفاد ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۴ آیین نامه اجرایی مدارس از جنبه توجه به نظارت بر عملکرد عوامل زیرمجموعه، شایسته است براساس ضمانت اجرایی مقرر در بند ۱۵ ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری؛ هرگونه تخلفات عوامل را جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم به مراجع نظارتی درون سازمانی و هیات رسیدگی به تخلفات اداری اعلام کنند. چرا که طبق مواد فوقالذکر مدیر مدرسه به عنوان نماینده آموزش و پروش منطقه مسئول حسن اجرای فعالیتهای آموزشی، پرورشی، مالی و اداری مدرسه است و در کلیه امور مدرسه مسئولیت دارد.
محرمی ضمن تأکید بر توجه مدیران به رعایت قوانین و مقررات آموزشی و اداری و مالی و شرح وظایف ابلاغی گفت: استعلام سوابق تحصیلی دانشآموزان، طبق مواد ۳۲ و ۳۳ آئیننامه آموزشی مدارس دوره متوسطه و آموزش از راه دور، رعایت ضوابط مربوط به برگزاری امتحانات و تصحیح اوراق، تکمیل دفاتر اداری و آموزشی و مالی مدرسه و رعایت مفاد دستورالعمل مالی مدرسه در نحوه دریافت و هزینه کرد مبالغ مجاز قانونی از مواردی است که مدیران در حوزه عملکردی باید اهتمام بیشتری نسبت به آن داشته باشند.
ارسال دیدگاه