۶۱ درصد مدارس سیستان و بلوچستان با همت خیرین ساخته شده است

زاهدان (پانا)- رییس مجمع خیرین مدرسه ساز سیستان و بلوچستان گفت از مجموع ۶ هزار و ۲۶۷ کلاس ساخته شده در سیستان و بلوچستان، ۳ هزار و ۸۴۶ معادل ۶۱ درصد کلاس‌های درس استان به صورت مشارکتی و مردمی ساخته شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۶۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
۶۱ درصد مدارس سیستان و بلوچستان با همت خیرین ساخته شده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، اسداله سیرجانی در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اظهار داشت: ظرف ۱۰ سال گذشته اقبال و استقبال خیرین مدرسه ساز بسیار قابل تحسین است به طوری که در این مدت ۵۷۰ میلیارد تومان از اندوخته های خود را صرف مدرسه سازی در این استان کردند.
سیرجانی افزود: از مجموع ۶ هزار و ۲۶۷ کلاس ساخته شده در سیستان و بلوچستان، ۳ هزار و ۸۴۶ معادل ۶۱ درصد کلاس‌های درس استان به صورت مشارکتی و مردمی ساخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۰ از نظر قبول تعهد خیرین در امر مدرسه‌سازی استان در رتبه ۲۸ قرار داشت اما در سال ۹۸ سیستان و بلوچستان در جشنواره خیرین مدرسه ساز موفق به کسب رتبه سوم شد.
سیرجانی با بیان اینکه در سال جاری ۸۳ درصد کلاس‌های ساخته شده به همت خیرین ساخته شده است، تصریح کرد: امسال موفق شدیم هزار و ۶۳ کلاس در قالب پروژه‌های دولتی، مردمی و مشارکتی را به آموزش و پرورش استان تحویل دهیم.
وی خاطر نشان کرد: در کنار خیرین، دولت هم اعتبارات مدرسه سازی در استان را افزایش داد، به طوری که در طول سالهای ۹۳ تا ۹۹، هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان از منابع ملی و استانی در این استان صرف ساخت مدرسه شده است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ادامه داد: این افزایش اعتبارات سبب شده علاوه بر پروژه‌های تحویل شده، ۲ هزار و ۳۴۵ کلاس دیگر در دست اجرا داشته باشیم که بعد از سال تحویل آموزش وپرورش خواهد شد.
سیرجانی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰ مدرسه خشت و گلی با ۱۷۴ کلاس جمع آوری شده است، گفت:
در سیل سال گذشته ۹۵ کلاس به طور کامل تخریب شد که با مشارکت خیرین در دست ساخت است. همچنین ۲۷۰ مدرسه نیز خسارت دید که با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان از محل اعتبارت آسیب های اجتماعی در حال ترمیم است.
وی خاطر نشان کرد: علی رغم اقدامات انجام شده هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم چرا رشد سالانه دانش آموزی در این استان بیش از ۴ درصد است و سالانه به طور میانگین ۳۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود.
سیرجانی اظهار داشت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب از نظر سرانه فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان به ۱۲ هزار کلاس درس دیگر نیاز داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار