ابلاغ شیوه‌نامه اجرای برنامه شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید

کرمانشاه(پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمانشاه از ابلاغ شیوه‌نامه اجرای برنامه شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ شیوه‌نامه اجرای برنامه شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید

فردین یاوری با اعلام این خبر گفت: به‌منظور اجرایی کردن بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری، در ارتباط ویدیویی با مسؤولان آموزش‌وپرورش در اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش کشور در شهریورماه سال جاری و شناسایی معلمانی که در شرایط نوپدید زیستی، آموزشی و تربیتی جاری، با تلاش و مجاهدت بی ­دریغ با استفاده از امکانات موجود و بذل وقت و انرژی مضاعف در عرصه تعلیم و تربیت دانش ­آموزان خود موفق و مؤثر عمل می‌کنند و به منظور ارج نهادن بر مسؤولیت خطیر معلمان سراسر کشور و قدردانی از خدمات آنان، شناسایی معلمان فعال، موفق و تاثیر گذار در شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی حاکم بر کشور، معرفی آنان به جامعه و به اشتراک گذاشتن تجربه های ناب شان با دیگر معلمان تلاشگر و تلاش به منظور ارتقاء کیفیت و اثربخشی فعالیت های آموزشی و تربیتی در این ایام شیوه‌نامه اجرای برنامه شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید ابلاغ گردید.

وی افزود: ارتقای اثربخشی و افزایش کارایی در نظام تعلیم و تربیت رسمی- عمومی از مهم ترین اهداف این اقدام است، به صورتی که اعتلای فرهنگ عمومی تکریم مقام معلم در جامعه، ارتقای منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه ای منابع انسانی با تاکید بر نقش الگویی و جایگاه معلم، تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه خدمت در ابعاد تربیتی، آموزشی، پژوهشی و... و تعمیق مرجعیت و اثر بخشی معلمان در زیست بوم جدید با ارج نهادن بر خدمات و مسؤولیت خطیر آنان و شناسایی، معرفی و تقدیر از معلمان فعال، موفق و تاثیرگذار در شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی کنونی از اهداف عملیاتی این برنامه است.

یاوری دامنه شمول این طرح را تمامی معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، حق التدریس، قراردادی، خرید خدمت و بازنشستگان شاغل در واحد های آموزشی و پرورشی، اعم از دولتی، غیر دولتی و مدارس خاص در هر یک از دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم عنوان کرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان فرایند اجرای برنامه را به شرح ذیل اعلام کرد:

الف: کلیه مراحل برنامه در سامانه http://ltms.medu.ir اجرا خواهد شد، به صورتی که در مرحله اول و مدرسه ای برنامه، کلیه معلمان می توانند از دوم لغایت سوم اسفند ماه 99 با ورود به کار پوشه خود در سامانه http://ltms.medu.ir و انجام خود ارزیابی (دادن امتیاز به عملکرد خود) بر اساس شاخص های نمون برگ «شناسایی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید» اقدام کنند.

ب: یک از اعضای تیم شناسایی مدرسه( مدیر، معاونین آموزشی و پرورشی و نماینده معلمان ) باید به سامانه http://ltms.medu.ir مراجعه و ضمن مطالعه شیوه نامه و تقویم اجرایی، با توجه به اهداف برنامه و تعریف ارائه شده از جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید، نسبت به دادن امتیاز به تک تک معلمان مدرسه بر اساس شاخص های نمونه برگ شناسایی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید به صورت انفرادی و محرمانه اقدام کنند.

ب: مراحل اجرای برنامه شامل جلوه های ویژه معلمی در چهار سطح مدرسه، منطقه ای، استانی و کشوری انتخاب می شوند به صورتی که تقدیر از جلوه های ویژه معلمی سطح مدرسه بر عهده مدیریت مدرسه، سطح منطقه بر عهده مدیریت شهرستان و منطقه، سطح استان بر عهده اداره کل و سطح کشوری نیز بر عهده ستادمرکزی بزرگداشت مقام معلم خواهد بود .

در نمون برگ شناسایی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید حیطه های ارزیابی شایستگی معلمان بر اساس سه محور حرفه ای، تخصصی و اخلاقی مورد سنجش قرار خواهد گرفت و برای این منظور مولفه هایی پیش بینی و در 20 شاخص سنجه های پیش بینی شده باید تکمیل شود.

در تقویم اجرای برنامه شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید روز شنبه دوم اسفندماه ویدئو کنفرانس توجیهی برای مسؤولین توجیهی برای مسئولان ستاد مناطق برگزار شد.

برگزاری ویدئو کنفرانس توجیهی برای مدیران مدارس توسط مسئولان ستاد منطقه، آغاز اجرای برنامه در سطح مدارس شامل: خودارزیابی معلمان ، نظر سنجی از دانش آموزان در خصوص محبوبیت و مقبولیت معلمان خود و دادن امتیاز به کلیه معلمان مدرسه توسط اعضای تیم شناسایی مدرسه از اقدامات پیش بینی شده برای دوم و سوم اسفند ماه بر اساس تقویم زمان بندی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار