کرونا طی یک‌سال گذشته در اردستان 1710 نفر را مبتلا کرد

‌تبدیل اردستان به پرخطرترین شهر استان اصفهان در سایه عدم رعایت ها

اردستان(پانا)-طی یک هفته گذشته کرونا وضیعت اردستان را به رنگ نارنجی تغییر داده و عادی‌انگاری ها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، این شهرستان را در وضیعت پرخطر قرار داده است.

کد مطلب: ۱۱۶۵۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
کرونا طی یک‌سال گذشته در اردستان 1710 نفر را مبتلا کرد

در چند روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا در اردستان افزایش پیدا کرده و این شهرستان در وضیعت پرخطر قرار گرفته است.

فدایی یکی از شهروندان اردستانی به خبرنگار پانا گفت‌:برای شهرستان کوچکی چون اردستان،پرخطر بودن خیلی وضیعت بدی است و میطلبد که مردم شهرستان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اردستان اظهار کرد:در 24 ساعت گذشته ( از دیروز تا امروز ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 5 بیمار شناسایی شده است.

در طی یکسال جولان ویروس کرونا در اردستان مجموع بیماران کووید 19 شناسایی شده در شهرستان اردستان 1710 نفر است.

اعمال محدودیت جهت عدم ورود افراد و کسبه غیر‌بومی از خواسته های شهروندان اردستانی

محمدی یکی از کاسبان اردستان تصریح کرد:‌درصورت عدم رعایت و اجرای محدودیت ها در شهرستان،باز هم کاسبی ما با مشکل مواجه خواهد شد و از مردم خواهشمندیم که به عادی‌انگاری نپردازند.

افزایش آمار بیماران بستری و ابتلا به کرونا در اردستان نگران کننده است و می‌طلبد که مسئولان محدودیت هایی در جهت عدم ورود کسبه و افراد غیربومی به شهرستان اعمال کنند.

رمضانپور از کسبه بازاری اردستان خاطرنشان کرد: ‌ورود کسبه غیربومی از شهرهای اطراف همچون قم و کاشان به شهرستان موجب افزایش پخش این بیماری در سطح شهرستان می‌شود و از مسئولین شهرستان خواهشمندیم که در این خصوص اعمال محدودیت کنند.

رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف،گامی در جهت بهتر شدن وضیعت/تشکیل پرونده تخلف برای نانوایان اردستانی

اصناف و مغازه داران اردستانی هم از اقشاری هستند که می‌توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی گامی در جهت بهتر شدن وضیعت شهرستان بردارند.

رئیس اداره صمت اردستان در حاشیه بازدید از نانوایی‌های شهرستان گفت: تمام واحدهای پخت و عرضه نان موظف به رعایت موارد بهداشتی، از قبیل شست و شوی دست ها، ضدعفونی کردن وسایل مربوطه، ضدعفونی کردن دستگاه کارت خوان و دیگر موارد لازم هستند.

محمدرضا باقری تصریح کرد: در بازرسی امروز از ۱۵ واحد نانوایی بازدید و ۴ پرونده تخلف تشکیل شد. با آغاز طرح نظارتی نوروز قطعا بازرسی ها در این روزها تشدید می شود و پرونده متخلفین به ادراه تعزیرات ارجاع خواهد شد.

قاسمی از شهروندان اردستانی تاکید کرد: مسئولین حضور مردم در گلزار شهدا و آرامستان ها را کنترل کنند و مردم هم حتی‌الامکان از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنندـ

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: دورهمی های شبانه بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان را نشان می دهد، تاکید داریم مردم از دورهمی های شبانه، تجمع در آرامستان ها و مراکز عمومی مانند بازار روز پرهیز و خودداری کنند.

تاثیر رنگ‌بندی بر مردم در تغییر وضیعت نقش دارد/انجام واکسیناسیون به معنای ایجاد وضیعت ایمن نیست

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان در خصوص رنگ‌بندی های کرونا در شهرستان تصریح کرد:ا ین رنگ‌بندی بر طبق فرمول خاصی و از طریق سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت طی مدت زمان معینی اعلام می‌شود.

دکتر مرتضی کفیل درباره تاثیر رنگ‌بندی بر مردم افزود: هر رنگی که به منزله وجود وضعیت مطلوب باشد می‌تواند عادی‌انگاری ها را در شهرستان ایجاد کرده و بعد از هر وضع مطلوبی در شهرستان،متاسفانه آمار افزایش پیدا کرد.

کفیل با اشاره به آغاز واکسیناسیون در اردستان اعلام کرد:این امر به معنای ایجاد وضیعت ایمن نیست و مردم همچنان باید رعایت کنند.

گزارش از :علیرضا صفاری فر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار