امام جمعه تبریز : امسال آیین های اعتکاف برگزار نخواهد شد

از طرف مردم آذربایجان از رهبر معظم انقلاب قدردانی می کنم

تبریز (پانا) - امام جمعه تبریز اعلام کرد : امسال به دلیل شرایط کشور و ادامه محدودیت هایی کرونایی آیین های اعتکاف که از بزرگترین آیین های معنوی به شمار می رود برگزار نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه تبریز : امسال آیین های اعتکاف برگزار نخواهد شد

حجت ‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل‌هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه از طرف مردم آذربایجان از رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد و اهمیت این دیدار را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت : بیانات رهبری در دیدار با مردم قهرمان آذربایجان در ۲۹ بهمن نتیجه داد و دولت بایدن شب گذشته در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد که واشنگتن تصمیم دولت قبلی آمریکا برای فعال‌کردن مکانیزم ماشه و احیای همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را لغو کرده است.

وی افزود : حضرت آقا در فرمایشات خود در خصوص بربجام تصریح کرده بودند ما حرف و وعده خوب، زیاد شنیده ایم که در عمل، نقض و ضد آن عمل شده است. حرف فایده ندارد، وعده فایده ندارد، این بار فقط عمل. اگر از طرف مقابل عمل ببینیم، ما هم عمل خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز اظهار کرد : اگر چه تغییر موضع امریکا درباره تحریم‌ها موفقیت بزرگ بعد از هشدار و فرامین رهبر معظم انقلاب است اما ملت ایران منتظر اقدام عملی از سوی امریکا و طرف های اروپاست .

امام جمعه تبریز در تحلیل فرمایشان رهبر انقلاب افزود : طبق تاکیدات ایشان، نسخه علاج مشکلات کشور مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات، انتخاب درست و اصلح است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: این تاکید رهبری به مشارکت حداکثری ابزاری نیست بلکه متکی به مردم‌ سالاری و جمهوریت است که جز لاینکف اسلام است، انتخاب درست نکته دیگر علاج مشکلات است که باید به زمینه و شرایط دقت لازم شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی از همگان به ویژه از اهالی هنر و اندیشه خواست تک تک فرازهای رهبر معظم انقلاب در دیدار ویدئویی زنده با مردم تبریز را مورد توجه قرار داده و درباره آنها مستند بسازند، کتاب منتشر کنند و شعر بگویند و ما هم استقبال و تجلیل می کنیم، هر کسی برنامه و ایده‌ای نسبت به این فرازها داشته باشد می‌تواند به دفتر ما ارسال کند و ما نیز حمایت می‌کنیم.
امام جمعه تبریز با اشاره به واقعه کودتای انگلیسی سوم اسفند، گفت : این روز یکی از مقاطع مهم و تاریخی بوده و در واقع سوم اسفند سرآغاز سیاهی تاریخ است که با ورود قزاق‌ها، احمدشاه از ترس مجبور شد رضاخان را به عنوان فرمانده کل قوا منصوب کند که این کودتا بعدها به کودتای سوم اسفند معروف شد. .

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه دو تحریف بزرگ در این کودتا انجام گرفت، اظهار کرد: انکار نقش انگلستان در کودتای سوم اسفند مهترین آن است به طوری که رضاشاه در جلسه‌ای اظهار کرده که من را انگلیسی‌ها آورده‌اند و البته در ایران چنین حرکت بزرگی نمی‌توانست صورت بگیرد و تائید انگلیس را نداشته باشد.

وی ادامه داد: القای مفید انگاری کودتای سوم اسفند از جمله دیگر تحریفات است که برخی‌ها به آن معتقدند در حالی که سیاست انگلیس دال بر نابودی ایران بود و امروز نیز این سیاست محدود کردن، نابود کردن و کوچک کردن ایران را در دستور کار دارد و همچنان قدرتمندان نمی‌توانند یک ایران قدرتمند در منطقه را تحمل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار