کارشناس مسئول تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان قرچک:

طرح کوچ برای کنترل وزن و کمک به سلامتی دانش آموزان بسیار مفید است

قرچک ‌(پانا)-در طرح کوچ با تمرینات و فعالیت‌های حرکتی و مشاوره های تغدیه که به دانش‌آموزان داده ‌می‌شود می‌توان وزن بچه ها را کنترل کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح کوچ برای  کنترل وزن و کمک به سلامتی دانش آموزان بسیار مفید است

مهدی غلامی، کارشناس مسئول تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان قرچک در گفت و با پانا اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم دانش‌آموزان را با توجه به زندگی شهر‌نشینی و آپارتمان‌نشینی که فضایی برای ورزش بچه‌ها وجود ندارد، باید بتوانیم با تمرینات و فعالیت‌های حرکتی و مشاوره‌های تغدیه که به دانش‌آموزان می‌دهیم، اضافه وزن دانش‌آموزان را کنترل کنیم. این طرح شامل دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی می‌شود.

او افزود: طرح کوچ امسال به صورت ملی از ابتدای مهر99 شروع شد و مرحله اول گرفتن قد و وزن دانش‌آموزان بود و بعد از اینکه در سامانه سناد اطلاعات وارد شد و در مرحله بعد دبیران ورزش، مراقبین سلامت و مشاوران دانش‌آموزانی را که اضافه وزن دارند یا بیش از حد لاغر هستند مشاوره خواهند داد تا بتوانند وضعیت خود را کنترل کنند و مرحله سوم نیز از ابتدای اسفند 99شروع می‌شود و مقایسه‌ای انجام میدهیم تا ببینیم دانش‌آموزان توانستند در این مدت وزن خود را کنترل کنند.

کارشناس مسئول تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان قرچک بیان کرد: بر طبق موارد ارسالی از سوی وزارت آموزش و پرورش در این طرح بیشتر ارگان‌ها درگیر هستند، زیرا بحث سلامت دانش‌آموزان مطرح است و با عمده فعالیت‌های آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و همکاری مراقبین و مشاورین می‌توان در رابطه با تغذیه دانش‌آموزان و غذاهایی که معمولا به عنوان فست فود نام برده می‌شود، اطلاعات دهند تا دانش‌آموزان به سمت زندگی سالم حرکت کنند.

او تصریح کرد: همکاری دانش‌آموزان و اولیاء برای اجرای طرح کوچ عالی است و خود والدین به اهمیت این قضیه پی‌بردند و می‌دانند که اگر این کنترل وزن را از سنین پایه در خانواده پیاده کنند صد در صد خیلی از بیماری‌ها به سراغ فرزندان نخواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار